21.02.2000 - NASA prenehala iskati sondo Mars Polar Lander

Pasadena, ZDA

21.02.2000

STA

Ameriška vesoljska agencija NASA se je ponovno odločila, da bo vesoljsko sondo Mars Polar Lander (MPL), ki je izginila 3. decembra lani, prenehala iskati. Do odločitve je prišlo potem, ko se je izkazalo, da sta signala, ki so ju z radioteleskopom Stanfordske univerze v Palo Altu v Kaliforniji zaznali 18. decembra lani in 4. januarja letos, zemeljskega izvora.

Pred časom so že ustavljeno iskanje sonde obnovili, potem ko so strokovnjaki po dodatni analizi posnetkov sprejetih signalov menili, da bi omenjena signala lahko izvirala z Marsa.

Po 4. januarju so se odločili za dodatno preverjanje, tako da so na Mars poslali zaporedno serijo ukazov za MPL. Hkrati so posnete podatke analizirali natančneje, je sporočil vodja projekta Richard Cook.

Pri iskanju signalov sonde so sodelovali tudi radijski teleskopi v Italiji in na Nizozemskem. Toda odkriti jim ni uspelo ničesar. Natančnejša razčlenitev posnetih signalov je pokazala, da signala, ki sta strokovnjake navdala z upanjem, nimata nikakršne zveze z Marsom. Zato so se odločili, da bodo iskanje z radijskimi teleskopi ustavili.

Udeleženci projekta MPL se bodo zdaj osredotočili na pojasnitev vzrokov izgube sonde. Njihovo poročilo o tem vprašanju mora biti predstavljeno v prihodnjem mesecu. Obenem svoje poročilo pripravlja tudi neodvisna komisija, ki preiskuje celoten program agencije NASA za raziskave Marsa.
mars98_lander_s-novice.jpg (7934 bytes)