26.04.2019

02.03.2000 - Putin obiskal Zvezdno mestece

Zvezdno mestece, Rusija

02.03.2000

STA

Vršilec dolžnosti ruskega predsednika Vladimir Putin je danes obiskal Center za urjenje kozmonavtov (CPK) J. A. Gagarina v Zvezdnem mestecu pri Moskvi, kjer se je zavzel za nadaljnji polet ruske orbitalne znanstvene postaje Mir in zagotovil, da bo Rusija pri sestavljanju Mednarodne vesoljske postaje (MVP) svoje obveznosti izpolnila.

Po besedah Putina so bili dokazi teh, ki se zavzemajo za ohranitev postaje Mir, prepričljivi. Dodal je, da tu ni težav, obstaja le vprašanje financiranja, ki bo rešeno. Ko je Putin govoril o pomenu vesoljskih poletov za Rusijo, je poudaril, da kozmonavtika ni preprosto panoga prestiža in zunanje vzvišenosti države, ampak ena od glavnih panog za razvoj gospodarstva in znanosti, prav to pa dela Rusijo za veliko državo, poroča ruski radio Rossiji.

Kljub temu da naj bi bil Putinov obisk nenapovedan, saj bo mestece letošnjo 40-letnico nastanka uradno praznovalo šele 12. aprila, je v. d. ruskega predsednika v CPK pričakalo več kozmonavtov, med njimi tudi Valentina Tereškova in Jurij Baturin, ki živita v Moskvi. Putin je na posvetovanju o kozmonavtiki na poveljstvu CPK desetim vesoljcem izročil državna odlikovanja. V CPK si je ogledal simulatorje vesoljske ladje sojuz TM, postaje Mir in modulov MVP, centrifugo, bazen in nov skafander, ki ga prav zdaj tam preizkušajo, poroča javna ruska televizija ORT.

Po poročanju ruske tiskovne agencije Interfaks je Putin vladi naložil, naj pospeši pripravo ruske vesoljske politike do leta 2005.

Putin v CPK