12.03.2000 - Uspešno izstrelili proton-K s telekomunikacijskim satelitom

Bajkonur, Kazahstan

12.03.2000

STA

Na kozmodromu Bajkonur v Kazahstanu so davi ob 5.07 po srednjeevropskem času z izstrelitvene rampe 39 na ploščadi 200 izstrelili težko rusko tristopenjsko nosilno raketo proton-K z dodatno raketno stopnjo DM (11S861), ki naj bi za rusko vesoljsko telekomunikacijsko družbo Kosmičeskaja svjaz (Vesoljske zveze) v prehodno geostacionarno orbito utirila ruski geostacionarni telekomunikacijski satelit Ekspress A-2 (Ekspress-6A).

Satelit bi morali utiriti že 29. februarja, a so polet zaradi tehničnih težav odložili do danes. Ni znano, za kakšne težave je šlo in če je so jih imeli z raketo ali s satelitom.

Davi so hkrati drugič letos preizkusili raketo proton-K, s kakršno nameravajo junija letos utiriti tudi ključni modul Mednarodne vesoljske postaje (MVP). Kaže, da je izstrelitev rakete uspela, blok DM s satelitom pa naj bi obkrožal Zemljo v začasni nizki orbiti. Morebitna neuspela izstrelitev bi imela za nadaljnje sestavljanje MVP lahko resne posledice.

Satelit nove generacije bo ozemlje Rusije oskrboval s televizijskimi, radijskimi in telefonskimi prenosi. Ekspress A-2 ima izstrelitveno maso 2300 kilogramov in življenjsko dobo sedem let, poroča ruska tiskovna agencija Itar-Tass. Satelit so izdelali v krasnojarskem Znanstveno-proizvodnem združenju (NPO) uporabne mehanike, pri izdelavi transponderjev pa je sodelovala francoska družba Alcatel Espace. Enak satelit so nameravali utiriti že oktobra lani, a je izstrelitev spodletela, nesreči pa je sledila večmesečna kazahstanska prepoved izstrelitev tovrstnih raket. Po poročanju tiskovne agencije UPI je del rakete proton-K, ki so jo sicer uspešno izstrelili prejšnji mesec, padel na posestvo v Kazahstanu in ubil kravo.
prroto1203.jpg (3968 bytes)