22.03.2000 - Uspešna druga poslovna izstrelitev ariane 5

Kourou, Fr. Gvajana

22.03.2000

Družba Arianespace je danes uspešno izvedla drugo poslovno izstrelitev težke evropske nosilne rakete ariane 5 in prvo poslovno izstrelitev ariane 5 z dvema telekomunikacijskima satelitoma na krovu. Izstrelitev na evropskem vesoljskem iztrelišču Kourou je bila preložena dvakrat, prvič zaradi neprimernega vremena in drugič zaradi sporočila senzorja, ki nadzoruje dotok tekočega kisika v raketo. Raketo so nato uspešno izstrelili med 47 minutnim izstrelitvenim oknom, danes ob 00:28 uri po srednjeevropskem času (ob 20:28 po lokalnem času).

Raketa je v prehodno geostacionarno orbito uspešno utirila dva telekomunikacijska satelita. Za družbo WorldSpace je raketa utirila satelit AsiaStar, za Indijo pa satelit Insat 3B. Satelita sta bila na vrhu rakete nameščena na posebnem vmesniku Sylda 5, ki omogoča utirjenje dveh satelitov. Z vmesnika je bil 28 minut po vzletu rakete  najprej izpuščen satelit AsiaStar, nato se je od zadnje stopnje rakete ločil še vmesnik sam in s tem omogočil ločitev drugega satelita Insat 3B, 34 minut po izstrelitvi.

Telemetrični podatki, ki jih je satelit Insat 3B kmalu po ločitvi od rakete poslal nadzornikom na Zemlji kažejo, da se satelit nahaja v pravilni prehodni orbiti.

Prva poslovna izstrelitev ariane 5 je bila uspešno izvedena 10. decembra 1999, ko je raketa utirila rentgenski vesoljski teleskop XMM Evropske vesoljske agencije ESA. Današnji polet rakete ima oznako Flight 128 (Polet 128). Nosilna raketa je ob vžigu motorjev na izstrelišču tehtala celih 746 ton.

a5128.jpg (4065 bytes)