17.04.2000 - Sonda Cassini uspešno preletela asteroidni pas

Pasadena, ZDA

17.04.2000

Ameriška vesoljska agencija NASA je sporočila, da je ameriška samodejna vesoljska sonda Cassini uspešno zaključila potovanje skozi asteroidni pas med Marsom in Jupitrom. Sonda sedaj nadaljuje svoje potovanje proti Saturnu.

Čeprav asteroidni pas vsebuje veliko število asteroidov, pa se to območje ne smatra kot nevarno za vesoljske sonde. Cassini med svojim potovanjem med asteroidi tako sploh nikoli ni spremenil svoje začrtane poti. Sondini glavni motorji so bili pred morebitnimi poškodbami zaščiteni s posebnim pokrovom.

Sondo Cassini so izstrelili 15. oktobra 1997, nato pa je potoval mimo Venere in ponovno mimo Zemlje ter se nato usmeril proti Jupitru, mimo katerega naj bi letel 30. decembra 2000. Cassinijev cilj pa je Saturn, kamor naj bi prispel po sedmih letih potovanja, 1. julija 2004.

Sondina naloga bo preučevanje Saturna, njegovih obročev, magnetnega in radiacijskega okolja planeta ter njegovih lun. Sonda Cassini bo proti Saturnovi luni Titan spustila pristajalni odsek, ki ga je izdelala evropska vesoljska agencija ESA. Pristajalni odsek Huygens naj bi pristal na površju Titana in preučeval njeno sestavo. Luna je izredno zanimiva zaradi svoje atmosfere, ki jo pretežno sestavlja dušik in pa zaradi prisotnosti organskih molekul. Zelo mogoče je tudi, da na površju lune obstajajo jezera etana in metana.

NASA je še sporočila, da Cassini ostaja v odličnem stanju in, da po načrtu nadaljuje svoje potovanje proti Saturnu.

Cassini je šele sedmo vesoljsko plovilo, ki je potovalo skozi asteroidni pas. Prvo plovilo, ki je potovalo skozi to območje, je bila ameriška sonda Pioneer 10, leta 1972.

cass2.jpg (4448 bytes)