27.04.2000 -  Na Mir prihaja nova tovorna ladja

Koroljov, Rusija

27.04.2000

Kot je sporočila družba MirCorp, se je včeraj od vesoljske postaje Mir ločila tovorna vesoljska ladja Progress M1-1, ki je nato nadzorovano strmoglavila proti Zemlji in zatem v zgornjih plasteh ozračja zgorela. Vesoljska ladja Progress M1-1 je bila z Mirom združena od 3. februarja letos, ko je na še nenaseljeno postajo pripeljala sveže zaloge kisika, vode, hrane, potrebščin in goriva. Nazadnje so s pomočjo raketnih motorjev progressa dvignili orbito Mira za 10 kilometrov.

Na vesoljski postaji Mir se od 6. aprila nahajta kozmonavta Zaljotin in Kaleri. Vesoljca sta skozi okenca baznega modula in skozi okence modula Kristall, med oddaljevanjem tovorne ladje progress, s pomočjo laserskega daljinomera merila razdaljo med postajo Mir in vesoljsko ladjo. Kozmonavta sta opazovala tudi pline iz progressovih raketnih motorjev.

Kozmonavta sta med drugim tudi očistila zaslone na ventilatorjih, ki omogočajo kroženje zraka po postaji ter opravila meritve kakovosti ozračja na Miru.

V torek izstreljena, nova tovorna vesoljska ladja Progress M1-2, se bo z vesoljsko postajo Mir združila danes zvečer ob približno 23:30 po srednjeevropskem času.

mirnovice.jpg (11562 bytes)