06.05.2000 - Kozmonavta na Miru se pripravljata na vesoljski sprehod

Koroljov, Rusija

06.05.2000

Ruska kozmonavta na vesoljski postaji Mir, Sergej Zaljotin in Aleksander Kaleri, se po besedah predstavnika družbe MirCorp pripravljata na vesoljski sprehod. Kozmonavta sta v četrtek opravila pogovore s strokovnjaki v kontrolnem središču na Zemlji (CUP) in izvedla nekaj zdravstvenih preiskav. Izvedla sta preizkus kroženja krvi med telesnim naporom, ki ga je predstavljala vožnja s sobnim kolesom. Vesoljski sprehod naj bi, kozmonavta 28. glavne odprave na postaji Mir, izvedla 12. maja.

Vesoljca sta tudi nadaljevala z izvajanjem poizkusa Dakon, vklopila pa sta tudi napravo Potok 15M, ki skrbi za obnavljanje zraka na postaji. Kozmonavta sta v inkubatorju posejala semena gorčice, posadila kitajsko zelje in druge rastline. Sergej Zaljotin je med drugim opazoval premikanje ledenih plošč v južnem Tihem oceanu, in sporočil položaje le teh v nadzorno središče v Koroljovu.

Člana posadke sta v četrtek ponovno odprla loputo v modul Kvant-2, vklopila komunikacijske sisteme ter povezala električne kable.

Po poročanju ruske televizije, so s pomočjo raketnih motorjev tovorne vesoljske ladje Progress M1-2 dvignila orbito Mira za skupno 50 kilometrov. Vesoljska postaje naj bi Zemljo tako obkrožala na višini od 390 do 370 kilometrov.

mission_control.jpg (7113 bytes)