12.05.2000 - Kozmonavta zaključila vesoljski sprehod

Koroljov, Rusija

12.05.2000

Ruska kozmonavta Sergej Zaljotin in Aleksander Kaleri sta danes, na vesoljski postaji Mir, zakjlučila 4 ure in 52 minut trajajoč vesoljski sprehod. Sprehod se je, kot je bilo načrtovano, začel ob 12:44 po srednjeevropskem času, ko sta kozmonavta iz postaje izstopila skozi loputo modula Kvant-2 (glej sliko).

Zaljotin in Kaleri sta med vesoljskim sprehodom preizkusila posebno tesnilno maso (lepilo) za zatesnitev luknjic na zunanji strani postaje. Z zunanjosti postaje sta odmontirala nekaj znanstvene opreme in pregledala zunanje površine najstarejšega dela postaje - baznega modula, ki se v vesolju nahaja že več kot 14 let. Kozmonavta sta pri pregledu ene izmed dveh plošč sončnih celic na modulu Kvant opazila očrnjeno izolacijo žice, kar je pomenilo, da je žica najbrž pregorela zaradi kratkega stika. Vesoljca sta nato popravila okvarjeno ploščo sončnih celic.

Po poročanju ruske televizije NTV, je kozmonavt Sergej Zaljotin, med prvim javljanjem na Zemljo med drugim tudi sporočil, da je postaja Mir prešla v Zemljino senco, in da sta oba kozmonavta zato vključila ogrevanje v vesoljskih skafandrih Orlan. Kozmonavta sta se sprehodila tudi do tovorne vesoljske ladje Progress M1-2, ki je združena s postajo Mir in posnela zunanjost ladje.

Kozmonavta sta se vrnila na postajo in zaprla loputo na modulu Kvant-2 ob 17:36 po srednjeevropskem času.

Nadzorno središče v Koroljovu