12.05.2000 - Danes vesoljski sprehod na postaji Mir

Koroljov, Rusija

12.05.2000

Ruska kozmonavta Sergej Zaljotin in Aleksander Kaleri sta danes na vesoljski postaji Mir zakjlučila še zadnje priprave na današnji vesoljski sprehod. Kozmonavta sta zadnje dni opravila razne zdravstvene preglede in se pogovorila s strokovnjaki na Zemlji.

Zaljotin in Kaleri sta si prav tako že prilagodila velikost vesoljskega skafandra Orlan. Previrali sta tudi zrakotesnost skafandrov in delovanje telemetričnih in komunikacijskih naprav v njem. Napolnila sta tudi baterije za kameri, ki ju bosta uporabila med vesoljskim sprehodom. Kozmonavta sta že pred dnevi pripravila tudi modul Kvant-2, na koncu katerega se nahaja tudi loputa za izhod iz postaje (glej sliko).

Vesoljski sprehod naj bi po načrtu trajal približno pet ur in pol. Vesoljca bosta med sprehodom opravila več nalog.

Kozmonavta sta prek družbe MirCorp sporočila, da nameravata med vesoljskim sprehodom preizkusiti posebno tesnilno maso (neke vrste lepilo) za zatesnitev luknjic na zunanji strani postaje. Z zunanjosti postaje bosta tudi odmontirala nekaj znanstvene opreme in pregledala zunanje površine najstarejšega dela postaje - baznega modula, ki se v vesolju nahaja že več kot 14 let. Kozmonavta bosta pregledala tudi eno izmed dveh plošč sončnih celic na modulu Kvant.

mir-eva-slomini.jpg (10750 bytes)