23.05.2000 - Posadka Atlantisa v Mednarodni vesoljski postaji

Houston, ZDA

23.05.2000

Posadka ameriškega raketoplana Atlantis je danes zjutraj ob 02:03 po srednjeevropskem času vstopila v Mednarodno vesoljsko postajo. Vesoljci so ob vstopu v modul Unity najprej preverili ozračje v postaji in nato pričeli z načrtovanimi popravili.

Kot je še sporočila NASA sta v postajo prva vstopila kozmonavt Jurij Usačov in astronavtka Susan Helms. Vesoljci so poleg preiskav ozračja, preverili tudi hitrost pretoka zraka po postaji. Za izboljšanje kroženja zraka po postaji bodo vesoljci predelali in odstranili nekaj cevi za usmerjanje toka zraka.

Kjer bo potrebno, bodo vesoljci zamenjali tudi nekaj dušilcev zvoka. Posadka bo v modulu Zarja zamenjala tudi štiri nedelujoče baterije in pripadajoče transformatorje. Te baterije se uporabljajo za shranjevanje energije, ki jo proizvedejo sončne celice na zunanjosti modula Zarja. Na postaji pa bodo zamenjali tudi tri gasline aparate, 10 detektorjev dima in 4 hladilne ventilatorje.

Ameriško-ruska 7-članska posadka raketoplana Atlantis bo na Mednarodno vesoljsko postajo prenesla tudi pripomočke in zaloge hrane za prvo glavno posadko na tej postaji. Vesoljci bodo tako na krovu postaje pustili tudi angleško-ruski in rusko-angleški slovar.

Kot so sporočili iz nadzornega središča raketoplan in postaja še naprej delujeta brez večjih težav, ki bi kakorkoli vplivale na potek odprave. Raketoplan in postaja obkrožita Zemljo v približno 91 minutah.

unity-prgldzrak.jpg (8615 bytes)