16.06.2019

do 02:22 in od 23:43

27.05.2000 - Atlantis zapustil Mednarodno vesoljsko postajo

Houston, ZDA

27.05.2000

Danes ob 01:03 po srednjeevropskem času, se je od Mednarodne vesoljske postaje (MVP) ločil raketoplan Atlantis. Raketoplan je med ločitvijo upravljal pilot Scott Horowitz. Pilot raketoplana je nato izvedel še polovično obkrožitev okrog postaje in nadaljeval z oddaljevanjem.

Danes bo posadka imela tudi nekaj ur prostega časa. V tem času se bo ruski kozmonavt Jurij Usačov, s pomočjo videokonference, pogovarjal z novinarji v Centru za upravljanje poletov v Koroljovu, blizu Moskve.

Posadka je, med združenim poletom, v postajo iz raketoplana prenesla večje količine potrebščin in raznih naprav. Med drugim so prenesli tudi sobno kolo, pribor za šivanje in druge stvari, ki jih bo potrebovala prva glavna posadka na tej postaji. Prav tako so na postajo pretovorili tudi gorivo in druge zaloge.

S pomočjo Atlantisovih motorjev so, med združenim poletom, trikrat izvedli manever za zvišanje orbite postaje. Za izvedbo enega manevra so v 58 minutah 27-krat vklopili raketoplanove krmilne motorje. Kot je sporočila ameriška vesoljska agencija NASA, se vesoljska postaja sedaj nahaja v orbiti na višini med 370 in 383 kilometri. Pred prihodom raketoplana Atlantis, je bila orbita postaje za približno 50 kilometrov nižja.

S pomočjo omenjenih postopkov je bila ponovno dosežena idealna višina orbite postaje, ki je potrebna za izvedbo združitve z novim ruskim modulom Zvezda, katerega naj bi ga proti MVP izstrelili letos poleti.

Pristanek raketoplana Atlantis na Kennedyjevem vesoljskem središču na Floridi je predviden za ponedeljek.

undock1.jpg (8808 bytes)