29.05.2000 - Raketoplan Atlantis uspešno pristal

Cape Canaveral, ZDA

29.05.2000

Danes, ob 08:20 po srednjeevropskem času, je na Kennedyjevem vesoljskem središču na Floridi uspešno pristal raketoplan Atlantis s 7-člansko ameriško-rusko posadko. Ugodni vremenski pogoji so omogočili pristanek že med prvo priložnostjo. Današnji pristanek je 14. nočni pristanek v zgodovini poletov Space Shuttla in 22. zaporedni pristanek raketoplanov na Kennedyjevem vesoljskem središču.

Raketoplan se je med odpravo, ki je trajala 9 dni, 20 ur in 9 minut, združil z Mednarodno vesoljsko postajo (MVP), ki jo sestavljata modula Zarja in Unity. Posadka je na Mednarodni vesoljski postaji opravila redna vzdrževalna dela in postajo pripravila na združitev z ruskim servisnim modulom Zvezda, katerega naj bi iz kozmodroma Bajkonur izstrelili julija letos.

Posadka je v modulu Zarja zamenjala štiri baterije, ki so povzročale težave. Med vesoljskim sprehodom sta astronavta J. Voss in J. Williams na zunanjosti modula Unity preizkusila ameriški žerjav OTD, dokončno pa sta sestavila ruski žerjav Strela. Na zunanjost modulov sta tudi pritrdila dodatna oprijemala, ki bodo v pomoč med vesoljskimi sprehodi.

Vesoljci so v modulu Zarja zamenjali gasilne aparate, detektorje dima in zračne filtre. V MVP so prenesli tudi opremo in potrebščine, ki jih bo kasneje potrebovala prva glavna posadka na tej postaji.

S pomočjo Atlantisovih motorjev, je posadka tudi trikrat izvedla manever za zvišanje orbite postaje, ki se sedaj nahaja na višini med 370 in 383 kilometri. Pred prihodom raketoplana Atlantis, je bila orbita postaje za približno 50 kilometrov nižja.
00pp0450_small.jpg (12091 bytes)