15.06.2000 - Zaljotin in Kaleri jutri zopet na Zemlji

Koroljov, Rusija

15.06.2000

Ruska kozmonavta Sergej Zaljotin in Aleksander Kaleri se pospešeno pripravljata na vrnitev na Zemljo. Kozmonavta sta v ta namen že izklopila sisteme modula Kristall in na izklop pripravila tudi bazni modul ter modul Kvant. V pristajalni odsek vesoljske ladje Sojuz TM-30 sta med drugim prenesla tudi fotografske filme in vzorce rastlin, ki sta jih gojila v posebnem rastlinjaku. Danes bosta kozmonavta zaključila z zadnjimi postopki, ki bodo omogočili, da bo vesoljska postaja Mir v prihodnje letela v samodejnem načinu, brez posadke.

Kot je še sporočila družba MirCorp, sta kozmonavta na postaji Mir preživela 73 dni, na krovu vesoljske ladje Sojuz TM-30 pa približno 53 ur. Zaljotin in Kaleri sta med celotno odpravo na Miru, Zemljo obkrožila 1144-krat. Kot so še dejali, sta ruska vesoljca uspešno pripravila in popravila Mir, ki bo tako uspešno pričakal naslednjo odpravo na to 14 let staro vesoljsko postajo.

Že pred dnevi pa sta Zaljotin in Kaleri pripravila tudi samodejno tovorno vesoljsko ladjo Progress M1-2 in vanjo naložila odpadni material. Tovorna ladja progress naj bi ostala z Mirom združena do avgusta. Nato bodo ladjo, z ukazom iz nadzornega središča v Koroljovu, ločili od postaje in ji ustrezno znižali orbito. Vesoljska ladja progress bo nato zgorela v Zemljini atmosferi.

Družba MirCorp je sporočila tudi urnik vrnitve kozmonavtov na Zemljo (vsi časi po srednjeevropskem času):

• 15. junij ob 21:10:00 > Zaprtje lopute Sojuza TM-30
  • 15. junij ob 23:22:00 > Ločitev Sojuza TM-30 od postaje Mir
  • 16. junij ob 01:52:02 > Vžig zaviralnega motorja (4min)
  • 16. junij ob 02:43:50 > Pristanek na Zemlji

Pristajalni odsek Sojuza TM-30 naj bi se na Zemljo vrnil nekje v okolici mesta Arkalik v Kazahstanu.

mirSLIKA.jpg (4544 bytes)