16.06.2000 - S plazemskim pogonom do Marsa v treh mesecih?

Washington, ZDA

16.06.2000

Kot je sporočila ameriška vesoljska agencija NASA, so znanstveniki začeli preučevati možnost uporabe plazme kot raketnega goriva. Sto ton težko vesoljsko plovilo, ki bi ga poganjala plazma, naj bi po mnenju ameriških strokovnjakov dosegel planet Mars že po treh mesecih potovanja. Enaka odprava bi z današnjo tehnologijo t.j. z uporabo raketnega pogona na kemično gorivo, za pot do Marsa potrebovala najmanj osem mesecev.

Prednosti hitrejšega potovanja so očitne: vesoljci na odpravi na Mars bi bili tako krajši čas izpostavljeni nevarnemu kozmičnemu sevanju, prav tako pa bi zmanjšali tudi možnost bioloških sprememb telesu, ki so povezane z bivanjem v breztežnosti (izguba kostne, mišične mase,...).

NASA je sproročila, da zaenkrat takšen plazemski pogon preizkušajo s pomočjo računalniških simulacij, da pa bi lahko prvi orbitalni preizkus takšne naprave izvedli že leta 2004.

S pomočjo plazemskega pogona, bi vesoljska ladja prvo polovico poti v eno smer pospeševala hitrost, drugo polovico poti pa zavirala.

Pri izdelavi takšnega pogona pa se pojavi problem hranjenja izredno vroče plazme (plazma je plin, ki ga sestavljajo ioni in elektroni in se pridobiva z močnim električnim poljem ali s segrevanjem snovi do zelo visokih temperatur). Po besedah strokovnjakov, bi plazmo lahko hranili v posebej za to razvitem magnetnem polju. Takšna magnetna polja so sestavni del prototipa plazemskega pogona prihodnosti z imenom VASIMR (Variable Specific Impulse Magnetoplasma Rocket ). Po besedah strokovnjakov, je pogon VASIMR sestavljen iz treh povezanih magnetnih celic. V prvo celico je vbrizgan pogonski plin (npr. vodik), ki se nato v njej ionizira. V drugi celici se plin s pomočjo radijskih valov segreje in nadaljuje pot v tretjo celico. Tam se nahaja magnetni ustnik, ki energijo končno pretvori v usmerjen tok.

plazma.jpg (9564 bytes)