24.06.2000 - Proton K uspešno utiril ruski telekomunikacijski satelit

Bajkonur, Kazahstan

24.06.2000

Kot je poročala ruska televizija NTV, so danes zjutraj ob 02:28 po srednjeevropskem času, na kozmodromu Bajkonur v Kazahstanu uspešno izstrelili težko rusko nosilno raketo proton K z dodatno raketno stopnjo blok DM. Raketo s satelitom Express-3A so nameravali izstreliti že včeraj, vendar so zaradi težav v sistemu za natakanje goriva, izstrelitev preložili na današnji dan. Po uspešnem startu je tretja raketna stopnja protona v začasno orbito uspešno utirila dodatno raketno stopnjo blok DM na kateri se nahaja ruski telekomunikacijski satelit Express-3A.

S pomočjo bloka DM bo satelit nadaljeval svojo pot do prehodne eliptične orbite. Nato bo satelit z lastnim pogonskim motorjem dosegel geostacionarno orbito, koder naj bi deloval 10 let.

Družba Intersputnik, ki je tudi lastnik satelita, bo Express A uporabila za digitalne televizijske prenose, predvsem pa se bodo telekomunikacijske zmogljivosti satelita uporabljale za dostop do interneta v Evropi, Afriki, Srednjem vzhodu in Severni Ameriki.

Ruska vesoljska agencija RAKA namerava s pomočjo enake nosilne rakete proton K, v vesolje izstreliti tudi servisni modul Mednarodne vesoljske postaje, modul Zvezda. Izstrelitev modula Zvezda je zaenkrat predvidena za 12. julij letos. Današnja uspešna iztrelitev nosilne rakete proton K, je bila pomembna preizkušnja pred izstrelitvijo modula Zvezda.

Povezave:

proton-expressa.jpg (3231 bytes)