01.07.2000 - Uspešna izstrelitev protona K s satelitom Sirius-1

Bajkonur, Kazahstan

01.07.2000

Na kozmodromu Bajkonur v Kazahstanu, so danes ob 00:08 po srednjeevropskem času, uspešno izstrelili rusko težko nosilno raketo proton K z dodatno raketno stopnjo blok DM-3. Nosilna raketa je v vesolje ponesla ameriški geostacionarni satelit Sirius-1. Dve uri in pol po izstrelitvi se je satelit nahajal v pravilni prehodni orbiti. Današnja izstrelitev protona je že druga izstrelitev v 10 urah, ki jo je izvedla družba International Launch Services (ILS). Včeraj je omenjena družba izstrelila ameriško nosilno raketo atlas 2A.

Lastnik satelita je ameriško podjetje Sirius Satellite Radio, ki bo omenjeni satelit uporabljalo za digitalni prenos radijskih programov. Sirius-1 naj bi prenašal do 50 kanalov glasbenega programa in do 50 kanalov z novicami, prenosi športnih dogodkov ipd. Satelit naj bi začel z delovanjem koncem tega leta, uporabniki v ZDA pa se bodo lahko na sprejemanje programa naročili za ceno 9,95 dolarja mesečno.

Satelit Sirius-1 je izdelalo ameriško podjetje Space Systems/Loral. Tudi naslednja dva satelita, ki bosta tvorila skupino treh satelitov Sirius za prenos radia, bosta izstreljena s pomočjo rakete proton. Raketo proton izdeluje ruski vesoljski center Hruničeva iz okolice Moskve.

protonkdm3.jpg (8877 bytes)