25.07.2000 - Jutri združitev Zvezde z Mednarodno vesoljsko postajo

Koroljov, Rusija

25.07.2000

V središču za nadzor vesoljskih poletov v Koroljovu pri Moskvi, se strokovnjaki pripravljajo na jutrišnjo združitev servisnega modula Zvezda z Mednarodno vesoljsko postajo (MVP). Združitev naj bi se zgodila ob 02:44 po srednjeevropskem času, ko bosta Zvezda in MVP leteli visoko nad ozemljem Rusije in bosta tako v dosegu ruskih zemeljskih sledilnih postaj.

Mednarodno vesoljsko postajo zaenkrat sestavljata modula Zarja in Unity. Ruski nadzorniki poleta so modulu Zarja že poslali ukaz za iztegnitev spajalne sonde. Telemetrični podatki so potrdili pravilen položaj sonde. Združitev bo potekala samodejno, s pomočjo sistema Kurs.

Servisni modul Zvezda se že nahaja v pravilni orbiti in bo med združevanjem miroval (pasivno plovilo). Za zbližanje in združitev bo jutri tako odgovoren modul Zarja na MVP (aktivno plovilo). Med združevanjem bosta Zvezdini plošči s sončnimi celicami v posebnem varnostnem položaju, takoj po združitvi pa bosta spet začeli slediti Soncu. Nekaj dni po združitvi bo nadzor nad položajem in orbito MVP iz računalnikov modula Zarja prenešen v modul Zvezda.

Prva glavna posadka naj bi na Mednarodno vesoljsko postajo poletela konec oktobra letos. Posadko bodo sestavljali poveljnik William Shepherd, poveljnik vesoljske ladje sojuz TM Jurij Gidzenko in strokovnjak poleta Sergej Krikaljov.

V kolikor se Zvezda v predvidenem času (26. julija 2000) ne bo uspela samodejno združiti z MVP, bodo iz kozmodroma Bajkonur izstrelili vesoljsko ladjo sojuz TM. Posadko plovila bosta sestavljala ruska kozmonavta Genadij Padalka in Nikolaj Budarin. Po prihodu v orbito se bosta združila z modulom Zvezda in nato iz notranjosti modula ročno vodila združitev z MVP.

zvezdaorbita.jpg (7594 bytes)