11.09.2000 - Lu in Malenčenko začela z vesoljskim sprehodom

Houston, ZDA

11.09.2000

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje

[Rev:0]

Na Mednarodni vesoljski postaji (MVP) sta danes zjutraj, ob 6:47 po srednjeevropskem času, vesoljca Edward Lu in Jurij Malenčenko začela predvidoma šest uri in pol trajajoč vesoljski sprehod. Skozi zračno zaporo v tovornem odseku raketoplana Atlantis je prvi izstopil astronavt Lu, nato pa mu je sledil še kozmonavt Malenčenko. To je šele drugi vesoljski sprehod iz ameriškega raketoplana, pri katerem sodelujeta ameriški in ruski vesoljec.

Ko sta vesoljca prišla v tovorni odsek raketoplana sta se z varnostnimi vrvmi pritrdila na veliko mehansko roko, ki jo iz notranjosti raketoplana upravlja astronavt. Nato pa sta v tovornem odseku pričela odpirati posebne zaboje v katerih se je nahajalo posebno orodje in naprave, ki jih bosta potrebovala pri nadaljevanju vesoljskega sprehoda. MVP je nato zašla v Zemljino senco in vesoljca sta vklopila svetilke, ki se nahajajo na obeh straneh čelade, na vrhu skafandra.

Robotska roka ju je nato začela dvigati proti modulu Zarja. Od modula Zarja naprej pa se bosta morala vesoljca premikati sama. Med premikanjem bosta na postajo vedno pritrjena z varnostnimi vrvmi. Upoštevala pa bosta ruski varnostni protokol za premikanje z varnostnimi vrvmi. Na modul Zvezda bosta vesoljca najprej pritrdila ruski magnetometer, nato pa se bosta vrnila k spajalnem aparatu med moduloma Zvezda in Zarja. Tu bosta vesoljca povezala devet različnih kablov in s tem dokončala združitev obeh modulov.

Slika 1: Astronavt Edward Lu prihaja iz zračne zapore v tovorni odsek raketoplana