16.06.2019

Houston, ZDA

14.09.2000

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje

[Rev:0]

Kot je sporočila ameriška vesoljska agencija NASA, so člani posadke raketoplana Atlantis danes zaključili elektroinštalacijska dela na Mednarodni vesoljski postaji (MVP). Vesoljca Edward Lu in Jurij Malenčenko sta v modulu Zvezda montirala še tretji akumulator, tako, da jih je v modulu skupno osem. Eden izmed treh novih akumulatorjev pa ne deluje pravilno, zato ruski nadzorniki poleta v Koroljovu pa že iščejo rešitev. Vesoljca Dan Burbank in Boris Morukov pa sta v modulu Zarja zamenjala še četrti akumulator, tako, da skupno šest akumulatorjev v modulu zdaj deluje optimalno.

Poveljnik raketoplana Terry Wilcutt in pilot Scott Altman sta s pomočjo Atlantisovih raketnih motorjev zvišala orbito MVP za približno 7 kilometrov. Mednarodna vesoljska postaja Zemljo zdaj obkroža na višini med 362 in 380 kilometrov. Pred ločitvijo Atlantisa od MVP sta predvidena še dva podobna manevra za zvišanje orbite.

Posadka pa je še naprej zaposlena s pretovarjanjem različni opreme v MVP. Vesoljci prenešajo tovor iz dveh plovil: ruske samodejne tovorne ladje Progress M1-3 in pa iz raketoplana Atlantis. V servisnem modulu Zvezda so odpakirali tudi dva ruska vesoljska skafandra vrste orlan, ki jih bodo vesoljci uporabljali med vesoljskimi sprehodi na MVP. Med drugim so danes v modul Zvezda prenesli tudi preostanek opreme potrebne za delovanje vesoljskega stranišča.

Posadka je opravila tudi tri vesoljske pogovore za različne ameriške televizijske in radijske postaje.

106-press.jpg (6634 bytes)