15.09.2000 - Tovor iz Progressa M1-3 že prenešen v MVP

Houston, ZDA

15.09.2000

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje

[Rev:0]

Sedemčlanski ameriško-ruski posadki raketoplana Atlantis na Mednarodni vesoljski postaji (MVP) ne zmanjkuje dela. Poveljnik Wilcutt in pilot Altman sta danes izvedla še en manever za zvišanje orbite. Atlantisove raketne motorje sta vklopila 36-krat in orbito postaje zvišala za približno 6,5 kilometra. Preden se bo raketoplan ločil od MVP bodo orbito postaje zvišali še enkrat.

Astronavt Edward Lu in kozmonavt Jurij Malenčenko sta večino časa posvetila montaži posebnega električnega pretvornika v modulu Zvezda. Ta bo v ruski segment dovajal električno energijo, ki jo bodo proizvedle sončne celice na ameriškem delu postaje.

Posadka je še enkrat preverila tudi povezeve pri enem izmed treh novih akumulatorjev v Zvezdi. Akumulator pa še vedno ne deluje pravilno, zato se se ruski nadzorniki poleta v Koroljovu odločili, da akumulator odklopijo iz omrežja. Omenjeni akumulator naj bi podrobneje pregledala prva glavna posadka, ki bo na MVP poletela predvidoma konec oktobra letos.

Lu in Malenčenko sta v servisnem modulu Zvezda sestavila tudi sistem elektron. Elektron se uporablja za izločanje kisika in vodika iz vode in je del sistema za ohranjanje življenja. Sistem elektron je na MVP pripeljala tovorna ladja Progress M1-3.

Vesoljci so nadaljevali tudi s prenosom tovora iz modula Spacehab, ki se nahaja v tovornem odseku raketoplana Atlantis. Ruska samodejna tovorna ladja Progress M1-3 pa je že izpraznjena, tako, da bodo vesoljci vanjo lahko začeli nalagati odpadne predmete, ki jih na postaji ne potrebujejo več. Po ločitvi od postaje bo tovorna ladja zgorela med vračanjem skozi atmosfero.

Posadka odprave STS-106 je na MVP med drugim prenesla tudi večje zaloge vode, hrano za prvo glavno posadko, vakuumski sesalec, prenosni računalnik ter monitor.

106-zvezda-jurij-start.jpg (11462 bytes)