28.09.2000 - Kdaj bo na Mir poletel prvi vesoljski turist?

Moskva, Rusija

28.09.2000

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje

[Rev:1]

Kot je danes poročal Teletekst RTVSLO, naj bi prvi vesoljski turist, Američan Dennis Tito, na rusko vesoljsko postajo Mir poletel s 30. glavno odpravo, februarja prihodnje leto. Omenjeni vir še navaja, da bo poslovnež Dennis Tito za potovanje v vesolje plačal 20 milijonov ameriških dolarjev.

Kot še dodajajo, je prvi obrok plačila že nakazal Centru za priprave kozmonavtov, drugega bo plačal pred poletom, tretji obrok pa bo poravnal po vrnitvi na Zemljo. Teletekst še navaja, da bosta s turistom v vesolje poletela kozmonavta Saližan Šaripov in Pavel Vinogradov. Toliko je zapisal Teletekst.

Potrebno pa je poudariti, da družba MirCorp, ki ima postajo Mir dejansko v najemu in tudi financira njeno vzdrževanje, zaenkrat še ni sporočila točnega datuma poleta Dennisa Tita na postajo. Neuradni vir blizu Centra za priprave kozmonavtov v Zvezdnem mestecu pri Moskvi pa pravi, da naj bi Tito na postajo Mir poletel že 18. januarja 2001, in sicer kot član posadke plovila Sojuz TM-31 (29. glavna odprava na Mir). Omenjeni vir še dodaja, da naj bi bila Američanova sopotnika kozmonavta Musabajev in Baturin. Vesoljski polet naj bi trajal med 10 in 14 dni.

Zaenkrat je zanesljivo le to, da je družba MirCorp financirala izstrelitev samodejne tovorne ladje vrste progress, ki naj bi  proti Miru poletela sredi oktobra letos. Vesoljska ladja bo na Mir pripeljala tudi gorivo potrebno za dvig orbite vesoljske postaje. Strokovnjaki predvidevajo, da bi postaja Mir, v kolikor ji ne dvignejo orbite s pomočjo progressa, februarja prihodnje leto strmoglavila na Zemljo.

Prihodnost vesoljske postaje Mir je zaenkrat odvisna predvsem od uspešne izstrelitve samodejne vesoljske ladje progress in njene uspešne združitve s postajo.

corpbanner-sm.jpg (5598 bytes)