08.10.2000 - Sonda Cassini poslala prvi posnetek Jupitra

Pasadena, ZDA

08.10.2000

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje

[Rev:0]

Pred nekaj dnevi so strokovnjaki ameriškega Laboratorija za reaktivni pogon (JPL/NASA) prejeli prvi posnetek Jupitra, ki ga je posnela samodejna vesoljska sonda Cassini. Fotografija (desno) je bila posneta iz razdalje 84 milijonov kilometrov. Strokovnjaki JPL-a so navdušeni nad kakovostjo fotografije. Na fotografiji so namreč jasno vidne številne značilnosti (pasovi, pege) na površju tega plinastega planeta. V naslednjih tednih lahko pričakujemo nove, izvrstne fotografije tega plinastega velikana, so še sporočili iz JPL.

V naslednjih mesecih se bo sonda še bolj približala Jupitru, nato pa bo pot nadaljevala proti svojemu cilju - Saturnu, kamor naj bi prispela leta 2004. Sonda bo na Saturnovo luno Titan odvrgla tudi pristajalni odsek z imenom Huygens, ki ga je izdelala evropska vesoljska agencija ESA. Huygens bo nato pristal na površju Titana in kratek čas pošiljal Cassiniju podatke o tej zanimivi luni. Cassini bo nato nadaljeval s samostojnim preučevanjem Saturna in njegovih lun.

Sondo Cassini so izstrelili leta 1997, pri gradnji plovila pa so sodelovali JPL/NASA, ESA in italijanska vesoljska agencija ASI.

Jupiter in njegove lune pa tačas še vedno preučuje tudi ameriška samodejna vesoljska sonda Galileo, ki je v zadnjem času znana predvsem po odličnih fotografijah Jupitovih lun.

Posnetek s Cassinija: Jupiter