16.06.2019

Houston, ZDA

19.10.2000

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje

[Rev:0]

Sedemčlanska ameriško-japonska posadka raketoplana Discovery je danes ponovno vstopila v Mednarodno vesoljsko postajo (MVP). Vesoljci so v modulu Unity povezali še preostale kable, ki vodijo do nosilca Z1 na zunanjosti modula. Priklopili so tudi prenosni računalnik, ki je potreben za upravljanje žiroskopov na nosilcu Z1, pred priključitvijo modula Destiny.

V notranjost postaje bodo prenesli tudi opremo, ki jo bo med svojim bivanjem na postaji potrebovala prva glavna posadka. Med drugim bodo v MVP prenesli tudi računalniško opremo in posebno kamero (IMAX). Iz vesoljske postaje bodo vesoljci na raketoplan Discovery prenesli različne vzorce, ki so nastali med prvim mikrogravitacijskim poskusom (rast proteinskih kristalov) na MVP.

Posadka bo v modulih Unity in Zarja pregledala notranje površine in iskala sledi različnih mikroorganizmov (plesni). Vzorce bodo shranili v posebne posodice in jih prinesli na Zemljo. Nekatere površine pa bodo zaščitli s sredstvom, ki preprečuje rast glivic (fungicidom).

Po odhodu posadke raketoplana Discovery (STS-92) bo na Mednarodni vesoljski postaji vse nared za prihod prve glavne posadke. Poveljnik prve odprave, Američan Shepherd in ruska kozmonavta Gidzenko ter Krikaljov bodo proti MVP poleteli predvidoma 31. oktobra letos. William Shepherd bo šele drugi ameriški astronavt, ki bo v vesolje poletel v ruski vesoljski ladji (sojuz TM).

flight_deck2.jpg (8926 bytes)