29.10.2000 - Raketa z vesoljsko ladjo Sojuz TM-31 že na izstrelišču

Bajkonur, Kazahstan

29.10.2000

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje

[Rev:0]

Danes ob sedmih zjutraj po lokalnem času, to je ob 03:00 po srednjeevropskem času, so na ruskem kozmodromu Bajkonur na izstrelitveno ploščad pripeljali nosilno raketo sojuz U. Raketo so na izstrelišče iz preizkusno-montažne hale pripeljali s posebnim vlakom. Na vrhu nosilne rakete se pod zaščitnim konusom nahaja vesoljska ladja Sojuz TM-31, s katero bo v torek proti Mednarodni vesoljski postaji (MVP) poletela prva glavna posadka.

Raketo bodo danes popoldne začeli pripravljati na zgodovinski polet. Kot je sporočili predstavnik ruske vesoljske agencije Rosaviakosmos, se na zunanjosti nosilne rakete sojuz U (na spodnjem, oranžnem delu tretje raketne stopnje) nahaja tudi logotip ameriške multimedijske družbe Dreamtime. Omenjena družba naj bi za takšno oglaševanje, ruskim podjetjem odštela nekaj stotisoč dolarjev. Družba Dreamtime ima z ameriško vesoljsko agencijo NASA pogodbo o predvajanju posnetkov z MVP na internetu.

Prvo glavno posadko, ki bo poletela na MVP sestavljajo poveljnik posadke, ameriški astronavt William Shepherd, poveljnik sojuza TM, ruski kozmonavt Jurij Gidzenko ter ladijski inženir, kozmonavt Sergej Krikaljov. Posadka bo proti MVP poletela 31. oktobra, z vesoljsko postajo pa se bo Sojuz TM-31 združil dva dni kasneje. Na krovu Mednarodne vesoljske postaje bodo vesoljci bivali 115 dni, nato pa se bodo na Zemljo vrnili z vesoljskim raketoplanom Discovery.

sojuznarampi.jpg (4910 bytes)