31.10.2000 - Proti Mednarodni vesoljski postaji poletela prva glavna posadka

Bajkonur, Kazahstan

31.10.2000

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje

[Rev:3]

Na prvem kozmodromu sveta, kozmodromu Bajkonur, so danes ob 08:52:47 po srednjeevropskem času uspešno izstrelili rusko nosilno raketo sojuz U. Nosilna raketa je v vesolje ponesla vesoljsko ladjo Sojuz TM-31 s tričlansko rusko-ameriško posadko. Poveljnki odprave William Shepherd, poveljnik sojuza Jurij Gidezenko in ladijski inženir Sergej Krikaljov so tako pričeli dvodnevno potovanje k Mednarodni vesoljski postaji. William Shepherd je tako postal drugi Američani, ki je v vesolje poletel v ruski vesoljski ladji.

Kot so sporočili predstavniki ruske vesoljske agencije Rosaviakosmos, je bila vesoljska ladja Sojuz TM-31 ob 08:01 utirjena v pravilno prehodno orbito. Vsi sistemi na vesoljski ladji delujejo normalno, vesoljci pa se počutijo dobro. Sojuz TM-31 obkroža Zemljo na višini med 190 in 248 km. Za eno obkrožitev potrebuje 88,6 minute. Združitev z Mednarodno vesoljsko postajo je predvidena za četrtek ob 10:24 po srednjeevropskem času.

Po nepotrjenih informacijah naj bi na krovu vesoljske ladje Sojuz TM-31, v vesolje poletela tudi prva slovenska knjiga. Gre za knjigo Vesoljske pasti avtorja Vojka Kogeja. Knjigo naj bi med svojo osebno prtljago v vesolje nesel kozmonavt Gidzenko.

Člani prve glavne posadke na Mednarodni vesoljski postaji bodo med svojim 4-mesečnim bivanjem na postaji poskrbeli predvsem za vzpostavitev deloavnja najpomembnejših sistemov v modulu Zvezda. Takoj po prihodu na postajo bodo morali usposobiti sisteme za ohranjanje življenja, vklopili bodo grelce za hrano, sestavili stranišče,... Vesoljci bodo bivali predvsem v modulih Zvezda in Zarja, medtem, ko bo prehod v modul Unity večino časa zaprt.

Med odpravo MVP-1 bo postajo trikrat obiskal ameriški vesoljski raketoplan. Proti postaji pa naj bi poleteli tudi vsaj dve ruski samodejni tovorni ladji z gorivom in zalogami hrane. Vesoljci naj bi opravili tudi notranji vesoljski sprehod (IVA), med katerim bodo v prehodnem odseku modula Zvezda pripravili spajalno mesto.

na-rampi-st.jpg (13170 bytes)