04.11.2000 - Veliko dela za rusko-ameriško posadko na MVP

Koroljov, Rusija

04.11.2000

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje

[Rev:0,L]

Rusko-ameriška posadka treh vesoljcev, ki na Mednarodni vesoljski postaji biva šele tri dni, nadaljuje z aktiviranjem in preizkušanjem različnih pomembnih sistemov na krovu servisnega modula Zvezda. William Shepherd, Jurij Gidzenko in Sergej Krikaljov so včeraj v modul Zvezda namestili ruski sistem Vozduh, ki bo skrbel za odstranjevanje ogljikovega dioksida iz ozračja v postaji. Sistem Vozduh bo nadomestil uporabo posebnih konzerv z litijevim hidroksidom, s katerimi so do sedaj odstranjevali CO2. Ruski sistem Elektron, ki iz vode izloča kisik za dihanje, bodo vesoljci predvidoma namestili v ponedeljek.

Shepherd in Krikaljov sta se ukvarjala tudi z računalniki. S povezovanjem električnih in podatkovnih kablov je bilo sprva nekaj težav, vendar naj bi računalnike v kratkem usposobili za delovanje.

Gidzenko in Krikaljov sta nato preverila tudi akumulatorje v modulu Zvezda. Dva izmed osmih akumulatorjev namreč ne delujeta pravilno. Kot so vesoljci sporočili nadzornikom v Koroljovu, naj bi bili vezniki na akumulatorju poškodovani. Modul Zvezda povsem normalno deluje tudi s šestimi akumulatorji.

Vesoljci so včeraj brez premora delali kar dvajset ur, veliko časa pa jim vzame predvsem iskanje potrebnih naprav in pripomočkov, ki so shranjeni v paketih na različnih mestih v modulih Zarja in Zvezda. V modulu Zvezda sta z opremo napolnjeni tudi obe kajuti, ki bi ju vesoljci sicer uporabljali za spanje. Prve dneve vesoljci tako spijo v spalnih vrečah, ki so jih pritrdili na stene v modulu Zvezda.

vzvezdi-mvp1-1.jpg (11345 bytes)