06.11.2000 - Vesoljci na MVP popravili akumulator

Koroljov, Rusija

06.11.2000

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje

[Rev:0]

Kot so sporočili iz ruskega nadzornega središča v Koroljovu blizu Moskve, so vesoljci na krovu modula Zvezda uspešno popravili en akumulator. Na Zvezdi je sedaj sedem delujočih akumulatorjev, eden pa vesoljcem še vedno povzroča težave, zato je izključen. Vesoljci William Shepherd, Jurij Gidzenko in Sergej Krikaljov nameravajo v kratkem priklopiti tudi ruski sistem Elektron. Brez sedmega akumulatorja pa sistema Elektron, ki skrbi za izločanje kisika iz vode, ne bi mogli vklopiti. Omenjen sistem bi lahko začeli uporabljati šele po montaži ameriških plošč s sončnimi celicami, ki jih bo na Mednarodno vesoljsko postajo (MVP) predvidoma konec meseca pripeljal ameriški vesoljski raketoplan.

Ruska kozmonavta Gidzenko in Krikaljov sta v pogovoru z nadzorniki na Zemlji povedala, da je bivanje in delo na MVP zelo podobno poletu na ruski vesoljski postaji Mir. Kot sta še dejala, jima izkušnje z Mira veliko pomagajo pri reševanju različih težav. Kljub izredno natrpanemu urniku dela je vesoljcem uspelo opraviti večino nalog, ki so nujno potrebne za življenje na vesoljski postaji. Med drugim so vesoljci vklopili sistem Vozduh, vzpostavili računalniško mrežo med prenosnimi računalniki na postaji, sestavili grelce za hrano, usposobili straniše in drugo.

Včeraj je rusko-ameriška prva glavna posadka na Mednarodni vesoljski postaji imela prost dan. Tega seveda ne gre jemati dobesedno, saj so vesoljci vseen postorili marsikaj. Poveljnik odprave William Shepherd je dejal, da si je šele včeraj vzel nekaj časa za pogled skozi okno na vesoljski postaji. Na servisnem modulu Zvezda se sicer nahaja več kot ducat okenc, ki vesoljcem omogočajo pogled na Zemljo in dele vesoljske postaje.

exp1patch.gif (8603 bytes)