11.12.2000 - Posadka raketoplana Endeavour se pripravlja na pristanek

Houston, ZDA

11.12.2000

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje

[Rev:0]

Ameriško-kanadska posadka vesoljskega raketoplana Endeavour danes nadaljuje s pripravami na pristanek. V kolikor bodo vremenske razmere na Kennedyjevem vesoljskem središču na Floridi ugodne, bo lahko raketoplan tam pristal že ob prvi priložnosti, to je jutri ob 00:04 po srednjeevropskem času, drugo priložnost za pristanek na Floridi bo posadka imela ob 01:41. Če pa bodo vremenske razmere na Floridi neugodne, raketoplan lahko pristane na letalskem vojaškem oporišču Edwards v Kaliforniji. Za pristanek v Kaliforniji imajo vesoljci jutri tri priložnosti, in sicer ob 01:35, 03:09 in 04:46 po srednjeevropskem času.

Posadka je že preverila delovanje raketoplanovih sistemov kot so krmilo in zakrilca, ki so potrebni za pristajanje. Po vstopu v ozračje se raketoplan namreč prične obnašati kot jadralno letalo. Za vstop v ozračje pa bo najprej potrebno znižati orbito, zakar bo potrebnih več vžigov raketnih motorjev na raketoplanu. Posadka je zato preizkusila tudi krmilne motorje, ki jih bodo potrebovali za nadzorovano znižanje orbite. Vesoljci so zaposleni tudi s pospravljanjem in pritrjevanjem različne opreme na ustrezna mesta. Med vračanjem skozi atmosfero bi nepritrjeni predmeti namreč lahko poškodovali vesoljce ali pa notranjost raketoplana.

Glavna naloge odprave STS-97 je bila združitev z Mednarodno vesoljsko postajo (MVP) in pritrditev nosilca P6 s krili s sončnimi celicami, ki bodo postajo dodatno oskrbovale z električno energijo. Pred odpravo STS-97 so elektriko za delovanje postaje proizvajale štiri ruske plošče s sončnimi celicami, ki se nahajajo na modulih Zarja in Zvezda.

Poletna paluba raketoplana