14.12.2000 - NASA predstavila dokaze o obstoju bakterij na Marsu

Washington, ZDA

14.12.2000

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje

[Rev:2, L]

Ameriška vesoljska agencija NASA je predstavila nove dokaze o obstoju primitivnih oblik življenja na Marsu. Znanstveniki so namreč sporočili, da so v meteoritu z Marsa odkrili kristale magnetita. Te kristale naj bi za svoje preživetje uporablja posebna vrsta marsovskih bakterij. Na Zemlji poznamo t.i. magnetotaktično bakterijo rodu MV-1, ki za iskanje hrane in virov energije prav tako uporablja kristale magnetita (Fe3O4).

Magnetotaktične bakterije same proizvajajo omenjene kristale, ki delujejo kot nekakšen kompas, ki je nujno potreben za preživetje bakterije. Magnetit na Zemlji nastaja tudi neorgansko, vendar pa se tako nastali kristali očitno razlikujejo od tistih, ki jih proizvaja bakterija. Kristali, ki jih proizvede bakterija, so namreč izredno kemijsko čisti in značilnih, pravilnih oblik. Takšni so tudi kristali, ki se nahajajo v meteoritu z Marsa, kar naj bi pomenilo, da so jih proizvedle marsovske bakterije. Kristali so izredno majhni, veliki med 10 in 200 nanometrov, znanstveniki pa so jih pregledali s pomočjo elektronskega mikroskopa. Iz meteorita ALH84001 so izločili tudi 600 posameznih kristalov, ki so jih uporabili za dodatne raziskave, s katerimi so določili njihovo natančno kemijsko sestavo in kristalno zgradbo.

Meteorit ALH84001 je eden izmed 16 znanih meteoritov, ki naj bi izvirali z Marsa. Njegova starost naj bi bila okoli 4,5 milijarde let, na Zemljo pa je padel pred več kot 13.000 leti. Najden je bil leta 1984 v ledu na Antarktiki, znanstveniki pa so nato kar štiri leta opravljali različne analize, katerih rezultat je tudi odkritje kristalov magnetita, ki naj bi dokazovali, da so na Marsu nekoč obstajale magnetotaktične bakterije.

Preberite si tudi:

Marsovski meteorit ALH84001