20.12.2000 - Ariane 5 v vesolje ponesla satelita Astra 2D in GE-8

Kourou, Fr. Gvajana

20.12.2000

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje

[Rev:0, L]

Na evropskem vesoljskem izstrelišču Kourou so ponoči, ob 01:26 po srednjeevropskem času, na izstrelitveni ploščadi ELA-3 uspešno izstrelili težko evropsko nosilno raketo ariane 5. Nosilka je v vesolje ponesla dva geostacionarna telekomunikacijska satelita, in sicer evropsko Astro 2D, ki je v lasti družbe Societe Europeenne des Satellites (SES), ter ameriški GE-8 družbe Americom. Satelita sta se med poletom rakete nahajala na posebnem vmesniku Sylda-5, ki omogoča izstrelitev večih satelitov hkrati.

Raketa je v vesolje ponesla tudi japonski poskusni tovor - raztegljivo anteno LDREX (Large-scale Deployable Reflector Experiment). Razprostiranje antene naj bi potekalo približno 20 minut, celoten postopek pa bo opazovala kamera, ki bo videoposnetek kasneje poslala na Zemljo. Poskus je pripravila japonska vesoljska agencija NASDA.

Evropski telekomunikacijski satelit Astra 2D, na katerem se nahaja 16 aktivnih Ku-band transponderjev, je izdelala ameriška družba Boeing Satellite Systems. Ob izstrelitvi je Astra 2D tehtala približno 1.450 kg, razpon plošč s sončnimi celicami pa bo v orbiti znašal 8 metrov. Predvidena delovna doba satelita je 12 let.

Na ameriškem satelitu GE-8 se nahaja 24 C-band transponderjev, ki bodo omogočali televizijske, radijske in podatkovne prenose za uporabnike v ZDA in na Karibih. Satelit, ki ga je izdelalo ameriško podjetje Lockheed Martin CSS, je ob izstrelitvi tehtal približno 2.012 kg. V to je vštetih tudi skoraj 1.100 kg goriva, ki ga bo satelit porabil za prehod v pravilno končno orbito. Razpon preko iztegnjenih plošč s sončnimi celicami na satelitu znaša skoraj 14 metrov.

Arhivski posnetek