24.12.2000 - Določeno mesto pristanka za Beagle 2 na Marsu

Noordwijk, Nizozemska

24.12.2000

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje

[Rev:0]

Strokovnjaki evropske vesoljske agencije ESA so pred dnevi na srečanju na Nizozemskem izbrali mesto pristanka na Marsu za Beagle 2 - pristajalni odsek evropske samodejne vesoljske sonde Mars Express. Beagle 2 (na ilustraciji desno še za toplotnim ščitom) naj bi leta 2004 pristal na ravnicah območja Isidis Planitia, ki se nahaja na prehodu med gorovjem in planoto. Šlo naj bi za sedimentno kotlino, kjer bo Beagle 2 iskal sledove morebitnega življenja v preteklosti. Po besedah strokovnjakov se na območju ne nahaja veliko kamenja, ki bi ogrožalo varen pristanek pristajalnega odseka.

Predvideno mesto pristanka obsega območje elipse velikosti 500 x 1.000 kilometrov. Beagle 2 bo za upočasnitev spuščanja proti površju planeta uporabil padalo, za ublažitev pristanka pa znane napihljive zračne vreče, ki jih je uporabila že ameriška sonda Mars Pathfinder. Za natančno določitev mesta pristanka Beagla 2 pa bodo strokovnjaki uporabili kar naraven astronomski pojav. Februarja 2004 bo namreč Marsova luna Fobos povzročila delni Sončev mrk, ki ga bo Beagle 2 opazoval s površja Marsa. Svoja opažanja bo sonda sporočila na Zemljo, iz prejetih podatkov pa bodo znanstveniki izračunali natančno mesto pristanka.

Evropsko vesoljsko sondo Mars Express bodo predvidoma junija 2003 na nosilni raketi sojuz izstrelili na kozmodromu Bajkonur v Kazahstanu. Dodatna raketna stopnja fregat bo sondo nato ponesla do orbite okoli Marsa, kamor naj bi prispela že decembra 2003. Pristajalni odsek Beagle 2, ki tehta le 30 kilogramov, bo z Zemljo komuniciral prek matične sonde Mars Express, ki bo rdeči planet opazovala iz orbite.

Beagle 2 po ločitvi od sonde Mars Express