27.12.2000 - Ruski strokovnjaki zopet nadzorujejo Mir

27.12.2000

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 27.12.2000 ob 23:55

[Rev:1, L - 28.12.'00]

Ruski strokovnjaki v Centru za nadzor vesoljskih poletov (CUP) v Koroljovu zopet nadzirajo polet vesoljske postaje Mir. Telemetrijsko zvezo z napravami na krovu postaje so včeraj po približno 20 urah izpada namreč ponovno vzpostavili. Predstavnik ruske vesoljske agencije je zavrnil možnost, da bi zaradi včerajšnjega izpada Mir lahko strmoglavil na Zemljo. Dejal je, da vesoljska postaja obkroža planet na višini med 315 in 320 kilometri, v orbiti pa naj bi ostala vsaj še do začetka marca 2001. Mir bo 19. februarja zabeležil že 15. leto delovanja v vesolju. Leta 1986 so v orbito namreč izstrelili prvi (bazni) modul te vesoljske postaje. Rusija namerava Mir uničiti naslednje leto, le nekaj tednov po tej obletnici.

V primeru, da bi na Miru zopet prišlo do podobne ali celo bolj usodne napake, pa se na "reševalni" polet na vesoljsko postajo pripravljata kozmonavta Šaripov in Vinogradov. Brez radijske zveze z Mirom bi bilo le-temu namreč nemogoče nadzorovano znižati orbito in ga strmoglaviti v Tihi ocean, kot predvideva trenutni načrt. Reševalna posadka bi na Mir poletela v vesoljski ladji sojuz TM, na krovu postaje bi nato vesoljca poskušala popraviti okvarjene naprave ali pa bi prevzela ročni nadzor nad vesoljsko postajo.

Včeraj so se pojavile tudi prve informacije o zamenjavi posadke za morebiten reševalni polet na Mir. Ruska državna komisija se je namreč odločila, da bi v tem primeru na Mir poletela kozmonavta Padalka in Budarin in ne Šaripov ter Vinogradov, kot je bilo predvideno doslej. Tudi Padalka in Budarin imata za seboj priprave na reševalni polet, ki pa je bil predviden za posredovanje ob morebitni neuspeli združitvi modula Zvezda in Mednarodne vesoljske postaje (MVP). Kot je znano, pa to ni bilo potrebno, saj se je modul Zvezda z MVP samodejno združil 27. julija letos.

Preberite si vesti:

Center za upravljanje poletov v Koroljovu

CUP v Koroljovu

Kozmonavta Padalka (levo) in Badurin