28.12.2000 - Neuspešno utirjanje šestih ruskih satelitov

28.12.2000

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 28.12.2000 ob 00:40

[Rev:2 - 29.12.'00, 14:10]

Ruska vesoljska agencija Rosaviakosmos je sporočila, da radijska zveza s šestimi včeraj izstreljenimi sateliti ni bila vzpostavljena. Predstavnik agencije je še dejal, da so sateliti in raketa strmoglavili nazaj na Zemljo v okolici Vranglovega otoka na Vzhodnosibirskem morju, blizu morske meje med Rusijo in Aljasko. Strmoglavljenje satelitov naj ne bi ogrožalo poseljenih območij. Ruska vesoljska agencija je še sporočila, da sta prva in druga raketna stopnja nosilne rakete ciklon 3 delovali pravilno, možno pa je, da je do napake prišlo med delovanjem tretje stopnje.

Nosilno raketo ciklon 3 so na ruskem severnem kozmodromu Pleseck izstrelili včeraj, 27.12.2000 ob 19:57 po srednjeevropskem času. Raketa je za rusko obrambno ministrstvo in rusko vesoljsko agencijo Rosaviakosmos v vesolje ponesla šest  telekomunikacijskih satelitov (tri civilne in tri vojaške). Predstavnik ruskih raketnih enot za strateške namene (RVSN), ki so izstrelitev izvedle, je dejal, da naj bi raketa satelite utirila v začasno orbito visoko 1.400 km.

Ciklon 3 je predelana medkontinentalna balistična raketa SS-9, ki ji je dodana tretja raketna stopnja S5M. Približno 189 ton težka raketa je visoka 39 metrov, premer pa znaša približno 3 metre. Prvi ciklon 3 je bil izstreljen junija 1977, do danes pa so raketo te vrste izstrelil 118-krat, od tega 112-krat uspešno. Ukrajinskih nosilnih raket vrste ciklon 3 sicer ne izdelujejo več, ruska vojska pa naj bi jih nekaj še imela na zalogi.

Preberite si vest:

Izstrelišče na kozmodromu Pleseck