19.01.2001 - Težave na vesoljski postaji Mir še niso rešene

19.01.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 19.01.2001 ob 13:10

[Rev: 0, L]

Ruska vesoljska postaja Mir še vedno nenadzorovano kroži okrog Zemlje, ruski strokovnjaki v Centru za upravljanje vesoljskih poletov (CUP) v Koroljovu pa se po včerajšnjem delnem izpadu električnega sistema na postaji še vedno trudijo ponovno zagnati računalnik tipa saljut 5B, ki se nahaja na Miru. Ta računalnik namreč skrbi za delovanje žiroskopov, ki so potrebni za natančno usmerjanje vesoljske postaje. Strokovnjaki so po dodatnem preizkušanju računalnika prepričani, da deluje normalno, in zato nadaljujejo z nalaganjem programske opreme po radijski zvezi. Ta postopek bi bil lahko zaključen že jutri, nato pa bi računalnik ponovno poskrbel za pravilen položaj Mira v orbiti. Nalagnje programske opreme na računalnik pa otežuje tudi nepravilno delovanje enega izmed oddajnikov telemetričnega sistema na Miru, ki se je pokvaril 25. decembra lani.

Strokovnjaki menijo, da je do pomanjkanja električne energije na postaji prišlo zaradi nenormalno visoke temperature v modulu Kvant-2. Zaradi težav sistema za vzdrževanje temperature v tem modulu naj bi prišlo do pregretja akumulatorjev, zaradi česar je računalnik na krovu postaje te akumulatroje izklopili iz sistema za oskrbovanje z električno energijo. Vesoljska postaja Mir se v teh dneh namreč nahaja v orbiti, kjer jo Sonce segreva močneje kot ponavadi.

Ruska družba RKK Energija je sporočila, da nameravajo nosilno raketo sojuz U z vesoljsko tovorno ladjo Progress M1-5 proti Miru izstreliti 24. januarja, če bo stanje na Miru to omogočalo. Progress M1-5 bo poskrbel za iztirjanje Mira iz orbite, ki naj bi nato 6. marca zgorel v Zemljinem ozračju. V kolikor bi se težave na postaji nadaljevale, pa je za polet proti Miru pripravljena tudi reševalna posadka dveh ruskih vesoljcev. Kozmonavta Genadij Padalka in Nikolaj Budarin sta po besedah ruske vesoljske agencije na takšen polet dobro pripravljena. Njuna vesoljska ladja vrste sojuz TM je za morebiten polet že pripravljena in bi jo lahko izstrelili v manj kot dveh tednih.

Tovorna vesoljska ladja Progress M-43, ki je trenutno združena s spajalnim mehanizmom modula Kvant-1 na Miru, naj bi se od vesoljske postaje ločila v manj kot 24 urah. Tovorna ladja se bo od postaje oddaljila, nato pa bo polet nadaljevala samostojno. V ladji se namreč nahajajo zaloge hrane in kisika, ki bi jih ob morebitni odpravi na Mir lahko potrebovala reševalna posadka. Ponavadi tovorna ladja vrste progress kmalu po ločitvi od postaje zniža orbito in zgori v ozračju.

Kakšno je vaše mnenje:

Preberite si vesti:

Center za upravljanje poletov v Koroljovu

CUP v Koroljovu