24.01.2001 - Proti Miru poletela zadnja tovorna ladja Progress M1-5

24.01.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 24.01.2001 ob 05:35

[Rev:1]

Na ruskem vesoljskem izstrelišču Bajkonur v Kazahstanu so danes zjutraj, ob 05:28:42 po srednjeevropskem času, uspešno izstrelili rusko nosilno raketo sojuz U. Raketa je v vesolje ponesla samodejno tovorno ladjo Progress M1-5, ki se bo z rusko vesoljsko postajo Mir združila v soboto ob 06:31 po srednjeevropskem času. Progress M1-5 so sicer nameravali izstreliti že 18. januarja, vendar so težave na Miru to preprečile. Tovorna ladja je na vesoljsko postajo poletela z dodatnimi zalogami goriva, ki so potrebne za iztirjenje Mira. Rusija se je odločila uničiti Mir zaradi pomanjkanja finančnih sredstev, potrebnih za nadaljevanje poleta te skoraj 15 let stare vesoljske postaje. Tovorna ladja Progress M-43, ki je še vedno združena z Mirom se bo od modula Kvant ločila predvidoma jutri, nato pa bo nadaljevala s samostojnim poletom.

Predvidoma 4. marca bo Progress M1-5 prvič dvakrat vklopil raketni motor ter tako zmanjšal hitrost kroženja postaje okoli Zemlje. Naslednji dan bo progress še enkrat vklopil motor in hitrost še dodatno zmanjšal. Šestega marca pa bo Progress M1-5 zadnjič vžgal svoj glavni raketni motor in Miru zadal smrtni udarec, hitrost postaje se bo namreč ponovno zmanjšala in to naj bi zadoščalo za iztirjenje postaje iz orbite. Temu bo sledil ognjeni povratek skozi ozračje, v katerem bo predvidoma zgorel večji del postaje. Nekaj delov naj bi prestalo tudi to in svojo pot bodo zaključili, če bo vse po sreči, v Tihem oceanu, dobrih 1.500 km vzhodno od Avstralije.

Kakšno je vaše mnenje:

Preberite si vesti:

Sojuz U na zasneženem izstrelišču (RKK Energija)

Na zasneženem kozmodromu...