07.02.2001 - Težave z vesoljskimi skafandri na MVP

07.02.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 07.02.2001 ob 16:00

[Rev:0, L]

Na Mednarodni vesoljski postaji (MVP) ima ameriško-ruska posadka treh vesoljcev na voljo dva ruska vesoljska skafandra vrste orlan-M. Vesoljca Gidzenko in Krikaljov sta včeraj med radijskim pogovorom z nadzorniki v Centru za upravljanje vesoljskih poletov v Koroljovu poizkušala odpraviti težave, ki jih povzroča komunikacijski sistem v skafandru orlan-M. Prvi preizkus obeh skafandrov, ki so jih na MVP pripeljali na krovu modula Zvezda, so vesoljci opravili že 5. januarja, ko so težave tudi odkrili. Gidzenko in Krikaljov sta takrat poskušala vzpostaviti radijsko zvezo z nadzroniki na Zemlji, vendar pa je bila radijska zveza slabe kvalitete.

Oba skafandra so sicer preizkusili že na Zemlji, kjer niso zaznali nobenih težav, pa tudi sicer skafandra delujeta normalno. Radijska zveza je morda motena zaradi interference, katere vzrok so morda naprave na krovu MVP. Strokovnjaki ruske družbe RKK Energija s pomočjo izdelovalca skafandrov nadaljujejo iskanje vzroka za težavo. Pri tem sodelujejo tudi strokovnjaki ameriške vesoljske agencije NASA, ki upajo, da ne gre za napako v sistemu za radijsko zvezo, ampak je morda napačen le postopek uporabe.

Med prvo glavno odpravo na MVP sicer ni predviden noben vesoljski sprehod tako, tako da vesoljci skafandrov zaradi tega ne potrebujejo. Potrebovali bi jih le v primeru, če bi prišlo do težav, ki bi jih vesoljci morali odpraviti na zunanjosti MVP (povezava kablov, popravilo antene, ...).

Ruski vesoljski skafandri so precej drugačni od ameriških, ki so sestavljeni iz več delov in se oblačijo podobno kot navadne obleke. Ruski orlan-M je namreč sestavljen iz enega kosa, vesoljec pa vanj vstopi skozi odprtino zadaj, ki jo nato zapre z nahrbtnikom, v katerem se nahajajo rezervoar s kisikom, zaloga vode, baterije, odstranjevalec CO2 in drugo.

Brez pisnega dovoljenja avtorja je vsebino te strani (besedilo, slike,...) prepovedano uporabljati ali posredovati drugod.

Preberite si vesti:

Kozmonavt v skafandru Orlan na Miru (Foto: RKK Energija/vesolje.net)

Kozmonavt v skafandru orlan-M