11.02.2001 - Vesoljci prvič vstopili v modul Destiny

11.02.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 11.02.2001 ob 22:35

[Rev:1]

Danes ob 15:38 po srednjeevropskem času je William Shepherd, poveljnik prve glavne posadke na Mednarodni vesoljski postaji (MVP), slavnostno odprl loputo v ameriški modul Destiny, ki so ga na modul Unity priključili včeraj. Odpiranja lopute se je udeležilo vseh osem članov vesoljskih posadk raketoplana Atlantis in MVP. Dogodek so vesoljci zabeležili s pomočjo fotoaparatov in kamer, odpiranje pa so posneli tudi s posebno kamero IMAX.

Pri vstopu v Destiny so vesoljci nosili zaščitna očala, da bi se zavorovali pred morebitnimi lebdečimi predmeti. Očala so vesoljci kmalu zatem pospravili in začeli z vključevanjem pomembnejših sistemov ameriškega modula, ki v primerjavi z modulom Zvezda zaenkrat izgleda precej prazno. V stenah modula se namreč nahaja le pet premičnih predalnikov, v katerih so računalniki za nadzor vesoljske postaje in druge naprave.

Vesoljci so na ustrezno mesto namestili tudi predalnik z napravami za čiščenje ozračja v postaji, ki je bil pred tem pritrjen na začasnem mestu. Temperatura v modulu je ob vstopu znašala 23,9 °C, kar je precej nižje kot prejšnji dan, ko so senzorji zaznali, da je Destiny segret bolj kot so pričakovali strokovnjaki.

V raziskovalni modul Destiny je sicer možno namestiti skupno 23 premičnih predalnikov, po šest na obe steni in strop ter pet na tla, kjer se nahaja tudi edino, sicer precej veliko okno s premerom 50 cm. Za primerjavo naj navedem, da je v servisnem modulu Zvezda kar trinajst  oken, ki omogočajo različna opazovanja. Ker je v Destinyju trenutno nameščenih samo pet predalnikov, so prazna mesta prekrili z zavesami. Po stenah, stropu in tleh so tako kot drugod na postaji nameščena oprijemala, s katerimi si vesoljci pomagajo pri premikanju.

Modul Destiny, ki tehta približno 14 ton in je valjaste oblike, je dolg 8,5 metra in širok 4,3 metra. Gre za doslej najpomembnejši ameriški modul, ki bo od ruskega servisnega modula Zvezda prevzel nadzor nad Mednarodno vesoljsko postajo. Vse od novembra 1998, ko je v vesolje poletel prvi del MVP (modul Zarja), so polet vesoljske postaje namreč upravljali ruski nadzorniki v Koroljovu.

Brez pisnega dovoljenja avtorja je vsebino te strani (besedilo, slike,...) prepovedano uporabljati ali posredovati drugod.

Loputa, ki vodi iz Unityja v Destiny (NASATV/vesolje.net)