13.02.2001 - Vladimir Solovjov o uničenju vesoljske postaje Mir

13.02.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 13.02.2001 ob 22:25

[Rev:0, L]

Vodja ruskega Centra za upravljanje vesoljskih poletov (CUP), nekdanji kozmonavt Vladimir Solovjov, je danes dejal, da so možnosti za uspešno iztirjenje ruske vesoljske postaje Mir med 97 in 98 odstotki. Solovjov dodaja, da kosi 137-tonske vesoljske postaje, ki ne bodo zgoreli v gostejših plasteh ozračja, skoraj zagotovo ne bodo padli na kopno ampak v morje. Strokovnjaki CUPa bodo Mir poskušali strmoglaviti v Tihi ocean. Ruska televizija NTV še poroča, da je območje, kamor bi lahko padlo celo do 30 ton ostankov postaje, široko 200 kilometrov in se razteza celih 6.000 kilometrov v dolžino.

Solovjov je še povedal, da je vesoljska postaja Mir pod stalnim nadzorom ruskih strokovnjakov v Centru za upravljanje vesoljskih poletov v Koroljovu pri Moskvi. Telemetrijski podatki kažejo, da vsi glavni sistemi na krovu vesoljske postaje delujejo normalno. Trenutno torej ni nobene potrebe, da bi na Mir poslali vesoljsko plovilo sojuz TM z reševalno posadko dveh kozmonavtov, ki bi Mir ročno upravljala do iztirjenja.

Balistični strokovnjaki CUPa predvidevajo, da bo vesoljska postaja Mir dosegla kritično višino orbite (240 kilometrov) okoli 8. marca. Strokovnjaki bodo takrat vklopili raketni motor tovorne vesoljske ladje Progres M1-5, ki je združena z Mirom, in tako zmanjšali hitrost kroženja vesoljske postaje, ki bo nato zgorela v gostejših plasteh ozračja. Solovjov je zaključil, da je točen čas tega dogodka odvisen predvsem od dejavnosti Sonca. Le-ta namreč precej vpliva na Zemljino atmosfero, katere stanje se ob povečani dejavnosti Sonca spreminja iz dneva v dan.

Brez pisnega dovoljenja avtorja je vsebino te strani (besedilo, slike,...) prepovedano uporabljati ali posredovati drugod.

Preberite si vesti:

Vladimir Solovjov