26.02.2001 - Tovorna vesoljska ladja Progres M-44 poletela proti MVP

26.02.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 26.02.2001 ob 10:45

[Rev:1, L]

Na ruskem vesoljskem izstrelišču Bajkonur v Kazahstanu so danes zjutraj, ob 09:09 in 35 sekund po srednjeevropskem času, uspešno izstrelili rusko nosilno raketo sojuz U. Raketa je v vesolje ponesla rusko samodejno tovorno vesoljsko ladjo Progres M-44, ki je namenjena na Mednarodno vesoljsko postajo (MVP), s katero se bo združila v sredo. Na MVP trenutno biva prva glavna ameriško-ruska posadko, ki jo sestavljajo poveljnik William Shepherd, pilot Jurij Gidzenko in ladijski inženir Sergej Krikaljov.

Progres M-44 bo na Mednarodno vesoljsko postajo pripeljal približno 2.500 kilogramov tovora. Ladja bo na vesoljsko postajo pripeljala hrano, vodo in druge potrebščine, ki jih bo potrebovala tudi druga glavna posadka na MVP. Poleg tega pa progres na postajo pelje tudi raketno gorivo, ki je namenjeno za prečrpavanje v rezervoarje ruskega servisnega modula Zvezda, ki skrbi za vzdrževanje višine orbite MVP.

Predstavnik ruske vesoljske družbe RKK Energija, ki je tovorno vesoljsko ladjo izdelala, je še sporočil, da Progres M-44 na MVP pelje tudi opremo za biomedicinske poskuse, orodje, ki ga vesoljci potrebujejo za različna popravila, in pa tudi zaloge kemijskih reagentov, ki jih za delovanje potrebuje ruski sistem za čiščenje ozračja v notranjosti postaje. Gre za tretjo tovorno ladjo vrste progres, ki jo je Rusija izstrelila proti Mednarodni vesoljski postaji.

Brez pisnega dovoljenja avtorja je vsebino te strani (besedilo, slike,...) prepovedano uporabljati ali posredovati drugod.

Izstrelitev sojuza U s progresom (Foto: arhiv CV)