08.03.2001 - Discovery poletel proti Mednarodni vesoljski postaji

08.03.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 08.03.2001 ob 16:15

[Rev:0]

Na ameriškem vesoljskem izstrelišču Cape Canaveral so na ploščadi 39B danes ob 12:42:09 po srednjeevropskem času uspešno izstrelili ameriški raketoplan Discovery s sedemčlansko ameriško-rusko posadko. Raketoplan, katerega stalno posadko sestavljajo poveljnik James Wetherbee, pilot James Kelly ter strokovnjaka odprave Andy Thomas in Paul Richards, na Mednarodno vesoljsko postajo (MVP) pelje drugo glavno posadko, ki jo sestavljajo ruski poveljnik Jurij Usačov ter ladijska inženirja, ameriška vesoljca James Voss in Susan Helms.

Poglavitna naloga odprave STS-102 je prva izmenjava glavnih posadk na Mednarodni vesoljski postaji. Discovery, ki na MVP pelje drugo glavno posadko, bo nazaj na Zemljo vrnil člane prve glavne posadke, ki jo sestavljajo ameriški poveljnik William Shepherd ter ruska kozmonavta: pilot Jurij Gidzenko in ladijski inženir Sergej Krikaljov.

Discovery bo na MVP prvič dostavil tudi tovorni modul MPLM (Multi-Purpose Logistics Module) z imenom Leonardo, ki ga je za ameriško vesoljsko agencijo NASA izdelala italijanska vesoljska agencija ASI. Po združitvi raketoplana z vesoljsko postajo bodo tovorni modul, v katerem je šest različnih premičnih predalnikov za ameriški modul Destiny, s pomočjo raketoplanove mehanične roke začasno pritrdili na ameriški modul Unity.

Vesoljci bodo tovor iz Leonarda prenesli v vesoljsko postajo, premični modul pa bodo zatem ločili od MVP in ga znova pritrdili v tovorni odsek Discoveryja, kjer se je nahajal tudi med izstrelitvijo. Med odpravo STS-102 sta predvidena tudi dva vesoljska sprehoda. Prvega bosta iz raketoplana Discovery opravila člana druge glavne posadke na MVP, James Voss in Susan Helms, drugega pa Andy Thomas in Paul Richards.

Preberite si vest:

Izstrelitev Discoveryja (8.3.'01)