08.03.2001 - Discovery poletel proti Mednarodni vesoljski postaji

08.03.2001

Pie Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 08.03.2001 ob 16:15

[Rev:0]

Na amerikem vesoljskem izstreliu Cape Canaveral so na ploadi 39B danes ob 12:42:09 po srednjeevropskem asu uspeno izstrelili ameriki raketoplan Discovery s sedemlansko ameriko-rusko posadko. Raketoplan, katerega stalno posadko sestavljajo poveljnik James Wetherbee, pilot James Kelly ter strokovnjaka odprave Andy Thomas in Paul Richards, na Mednarodno vesoljsko postajo (MVP) pelje drugo glavno posadko, ki jo sestavljajo ruski poveljnik Jurij Usaov ter ladijska inenirja, amerika vesoljca James Voss in Susan Helms.

Poglavitna naloga odprave STS-102 je prva izmenjava glavnih posadk na Mednarodni vesoljski postaji. Discovery, ki na MVP pelje drugo glavno posadko, bo nazaj na Zemljo vrnil lane prve glavne posadke, ki jo sestavljajo ameriki poveljnik William Shepherd ter ruska kozmonavta: pilot Jurij Gidzenko in ladijski inenir Sergej Krikaljov.

Discovery bo na MVP prvi dostavil tudi tovorni modul MPLM (Multi-Purpose Logistics Module) z imenom Leonardo, ki ga je za ameriko vesoljsko agencijo NASA izdelala italijanska vesoljska agencija ASI. Po zdruitvi raketoplana z vesoljsko postajo bodo tovorni modul, v katerem je est razlinih preminih predalnikov za ameriki modul Destiny, s pomojo raketoplanove mehanine roke zaasno pritrdili na ameriki modul Unity.

Vesoljci bodo tovor iz Leonarda prenesli v vesoljsko postajo, premini modul pa bodo zatem loili od MVP in ga znova pritrdili v tovorni odsek Discoveryja, kjer se je nahajal tudi med izstrelitvijo. Med odpravo STS-102 sta predvidena tudi dva vesoljska sprehoda. Prvega bosta iz raketoplana Discovery opravila lana druge glavne posadke na MVP, James Voss in Susan Helms, drugega pa Andy Thomas in Paul Richards.

Preberite si vest:

Izstrelitev Discoveryja (8.3.'01)