10.03.2001 - Discovery se je zdruil z Mednarodno vesoljsko postajo

10.03.2001

Pie Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 10.03.2001 ob 07:40

[Rev:0, L]

Ameriki vesoljski raketoplan Discovery se je danes zjutraj, ob 07:38 po srednjeevropskem asu, uspeno zdruil z Mednarodno vesoljsko postajo (MVP). Zdruitev s spajalnim tunelom PMA2 na amerikem modulu Destiny je upravljal poveljnik raketoplana James Wetherbee, pri emer so mu pomagale tudi izkunje z zdruitvijo z rusko vesoljsko postajo Mir leta 1997. Priblievanje raketoplana je bilo sicer upoasnjeno zaradi teav z enim izmed dveh amerikih kril s sonnimi celicami, ki ga strokovnjakom najprej ni uspelo popolnoma pritrditi v poseben varnostni poloaj. Zdruitev je bila zaradi tega preloena za ve kot eno uro.

Nekaj ur po zdruitvi bodo vesoljci med obemi plovili odprli vrsto loput in omogoili sreanje posadk. Sledila bo prva zamenjava lanov glavne posadke na Mednarodni vesoljski postaji. Discovery je na MVP namre pripeljal drugo glavno posadko, nazaj na Zemljo pa bo ez priblino teden dni vrnil lane prve glavne posadke. Na krov raketoplana se bo tako najprej odpravil lan prve glavne posadke na MVP Jurij Gidzenko, iz raketoplana pa bo na MVP odel novi ruski poveljnik postaje Jurij Usaov. Kozmonavt Usaov bo s seboj na MVP prinesel tudi sede in vesoljsko obleko Sokol, ki ju bo pritrdil v Sojuz TM-31, ki je zdruen z MVP in ima funkcijo reevalnega plovila.

Discovery je na MVP prvi dostavil tovorni modul MPLM (Multi-Purpose Logistics Module) z imenom Leonardo, ki ga je za ameriko vesoljsko agencijo NASA izdelala italijanska vesoljska agencija ASI. Tovorni modul, v katerem je est razlinih preminih predalnikov za ameriki modul Destiny, bodo s pomojo raketoplanove mehanine roke zaasno pritrdili na ameriki modul Unity. Med odpravo STS-103 sta predvidena tudi dva vesoljska sprehoda, od katerih se bo prvi zael jutri zjutraj.

Preberite si vesti:

Pogled iz Discoveryja na MVP