12.03.2001 - Leonardo prikljuen na Mednarodno vesoljsko postajo

12.03.2001

Pie Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 12.03.2001 ob 11:45

[Rev:0]

Na Mednarodno vesoljsko postajo (MVP) so danes zjutraj, ob 07:02 po srednjeevropskem asu, prikljuili tovorni modul Leonardo. Astronavt Andy Thomas je s pomojo raketoplanove mehanine roke modul najprej dvignil iz tovornega odseka Discoveryja, nato pa ga je zdruil s spajalnim mestom na amerikem modulu Unity. V notranjosti Leonarda je priblino 6 preminih predalnikov s skupno teo 4,5 tone, ki jih bodo vesoljci prenesli v ameriki raziskovalni modul Destiny. Tovorni modul MPLM (Multi-Purpose Logistics Module) je za ameriko vesoljsko agencijo NASA izdelala italijanska vesoljska agencija ASI. Preden se bo Discovery loil od MVP bodo tovorni modul zopet vrnili v tovorni odsek raketoplana.

Med Discoveryjem in Mednarodno vesoljsko postajo pa so danes zopet odprli tudi ve loput in omogoili nadaljevanje zamenjave lanov glavne posadke na vesoljski postaji. Danes je na krov MVP tako priel ameriki astronavt James Voss, v Discovery pa je odel Sergej Krikaljov, ladijski inenir prve glavne odprave na MVP. Na MVP sta trenutno dva lana druge glavne posadke: ruski poveljnik Jurij Usaov in ladijski inenir James Voss. Poleg njiju je na MVP e poveljnik prve glavne posadke William Shepherd, ki bo vesoljsko postajo zapustil predvidoma v sredo, ko bo sede na raketoplanu z njim zamenjala ladijska inenirka druge glavne posadke Susan Hemls. Takrat bo poveljstvo nad vesoljsko postajo prevzel ruski kozmonavt Jurij Usaov.

Preberite si vesti:

Leonardo na robotski roki