14.03.2001 - Zamenjava posadk na Mednarodni vesoljski postaji zakljuena

14.03.2001

Pie Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 14.03.2001 ob 07:55

[Rev:0, L]

Na Mednarodni vesoljski postaji (MVP) sta posadki raketoplana Discovery in MVP veraj iz tovornega modula MPLM Leonardo, ki so ga na Unity prikljuili pred dvema dnevoma, preneali tovor v ameriki raziskovalni modul Destiny. V notranjosti Leonarda je po besedah NASE sedem preminih predalnikov, s katerimi bodo opremili Destiny. Skupna tea tovora v modulu MPLM pa znaa priblino 4,5 tone. Leonarda je za ameriko vesoljsko agencijo NASA izdelala italijanska vesoljska agencija ASI, ki je poleg tega izdelala e dva takna tovorna modula z imeni Raffaello in Donatello. Loputo med raketoplanom in vesoljsko postajo so sicer odprli e veraj, potem, ko je bil zakljuen zadnji vesoljski sprehod med odpravo STS-102, ki sta ga opravila Thomas in Richards.

Danes zgodaj zjutraj po naem asu je bila izvrena e zadnja zamenjava lanov glavne posadake na Mednarodni vesoljski postaji. Astronavtka Susan Helms, ladijska inenirka druge glavne odprave, je namre odla na krov MVP, William Shepherd, poveljnik prve glavne odprave na vesoljski postaji, pa se je pridruil kolegoma Juriju Gidzenku in Sergeju Krikaljovu, ki sta v raketoplan odla e pred dnevi. Zamenjava lana posadke je uradno konana, ko le ta v rusko vesoljsko plovilo vrste sojuz TM namesti svoj sede in vesoljski skafander vrste Sokol KV2 (glej drugo sliko). Skafander in sede vrste Kazbek je potrebno zamenjati zato, ker sta izdelana po meri vesoljca, ki ju bo uporabljal. Med dananjim intervjujem je Helmsova ravno preizkuala omenjeni skafander (prva slika - Helmsova je druga z leve).

Preberite si vesti:

Vesoljci v modulu Destiny