14.03.2001 - NASA nasprotuje poletu turista na Mednarodno vesoljsko postajo

14.03.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 14.03.2001 ob 17:55

[Rev:0]

Ameriška vesoljska agencija NASA nasprotuje poletu prvega turista na Mednarodno vesoljsko postajo (MVP), ki naj bi v ruski vesoljski ladji tja poletel 30. aprila letos, kot član posadke Sojuza TM-32. Vesoljski turist je Američan Dennis Tito, ki je z rusko vesoljsko agencijo Rosaviakosmos podpisal pogodbo o poletu v vesolje in bo za to Rusiji plačal okoli 20 milijonov ameriških dolarjev. Po besedah Dana Goldina, direktorja Nase, pa naj bi obisk vesoljskega turista motil delo astronavtov in kozmonavtov na MVP in zato temu NASA nasprotuje. Turističnega poleta prav tako ne podpira tudi evropska vesoljska agencija ESA.

Jurij Koptev, direktor Rosaviakosmosa, pa odgovorja, da bo Tito na Mednarodno vesoljsko postajo poletel v ruskem vesoljskem plovilu, ki se bo združilo z ruskim delom MVP, in da torej na odločitev o turističnem poletu nima pravice vplivati nihče drug kot ruski vesoljski strokovnjaki. Rusija mora ostale partnerje v programu Mednarodna vesoljska postaja le obvestiti o sestavi posadke plovila sojuz TM, kar pa je bilo po besedah Kopteva že storjeno. Dennis Tito se je sicer najprej pripravljal za polet na rusko vesoljsko postajo Mir, vendar so ga po odločitvi o uničenju Mira preusmerili na Mednarodno vesoljsko postajo, kamor naj bi poletel skupaj z ruskima kozmonavtoma Talgatom Musabajevom in Jurijem Baturinom.

Polet vesoljske ladje Sojuz TM-32 na MVP je potreben zaradi zamenjave Sojuza TM-31, ki je z vesoljsko postajo združen že od novembra lani, ko je z njim na MVP poletela prva glavna posadka. Vesoljsko plovilo vrste sojuz TM je namreč potrebno zamenjati na približno pol leta, zato se bodo Musabajev, Baturin in Tito, po približno tednu dni bivanja na MVP, na Zemljo vrnili v starem Sojuzu TM-31, na vesoljski postaji pa bo ostal novi Sojuz TM-32, ki bo služil kot reševalno plovilo za drugo glavno posadko na MVP.

dtito-start.jpg (11181 bytes)