15.03.2001 - Posadki nadaljujeta delo na Mednarodni vesoljski postaji

15.03.2001

Pie Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 15.03.2001 ob 22:35

[Rev:0, L]

Na Mednarodni vesoljski postaji (MVP), s katero se je ameriki vesoljski raketoplan Discovery zdruil v soboto, ameriki in ruski vesoljci nadaljujejo z nadgradnjo amerikega raziskovalnega modula Destiny. Sedem preminih predalnikov, ki jih je Discovery na MVP pripeljal v tovornem modulu Leonardo, so e postavili na ustrezna mesta v Destinyju. Med opremo sta tudi predalnik za opazovanje vpliva breztenosti na loveko telo in nadzorna ploa za upravljanje kanadske mehanine roke, ki jo bo na MVP dostavil naslednji ameriki raketoplan.

V notranjost izpraznjenega tovornega modula Leonardo, ki ga je za ameriko vesoljsko agencijo NASA izdelala italijanska vesoljska agencija ASI, pa vesoljci pod vodstvom Andyja Thomasa, strokovnjaka odprave STS-102, prenaajo neuporabne predmete in ostale stvari, ki jih na vesoljski postaji ne bodo ve potrebovali. Delo jim gre nekoliko poasneje od rok, kot so priakovali nadzorniki na Zemlji, zato je mono, da bodo odpravo raketoplana Discovery podaljali za en dan. Vesoljci naj bi v tem asu laje opravili prenos predmetov v tovorni modul. Dokonna odloitev o podaljanju odprave sicer e ni sprejeta.

Poveljnik raketoplana James Wetherbee je danes s pomojo Discoveryjevih raketnih motorjev zvial orbito Mednarodne vesoljske postaje, saj je obstajala monost nevarnega sreanja s predmetom, ki sta ga med nedavnim vesoljskim sprehodom izgubila Voss in Helmsova. lani druge glavne posadke na MVP pa so se s svojimi predhodniki pogovarjali o delo in ivljenju na vesoljski postaji. Preizkusili pa so tudi enega izmed dveh raunalnikov, ki ju bodo v prihodnosti uporabljali za upravljanje kanadske mehanine roke. Ruski poveljnik Jurij Usaov bo povelje nad MVP uradno prevzel ob loitvi raketoplana Discovery od Mednarodne vesoljske postaje.

Preberite si vesti:

Wetherbee in Kelly v Unityju