15.03.2001 - Posadki nadaljujeta delo na Mednarodni vesoljski postaji

15.03.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 15.03.2001 ob 22:35

[Rev:0, L]

Na Mednarodni vesoljski postaji (MVP), s katero se je ameriški vesoljski raketoplan Discovery združil v soboto, ameriški in ruski vesoljci nadaljujejo z nadgradnjo ameriškega raziskovalnega modula Destiny. Sedem premičnih predalnikov, ki jih je Discovery na MVP pripeljal v tovornem modulu Leonardo, so že postavili na ustrezna mesta v Destinyju. Med opremo sta tudi predalnik za opazovanje vpliva breztežnosti na človeško telo in nadzorna plošča za upravljanje kanadske mehanične roke, ki jo bo na MVP dostavil naslednji ameriški raketoplan.

V notranjost izpraznjenega tovornega modula Leonardo, ki ga je za ameriško vesoljsko agencijo NASA izdelala italijanska vesoljska agencija ASI, pa vesoljci pod vodstvom Andyja Thomasa, strokovnjaka odprave STS-102, prenašajo neuporabne predmete in ostale stvari, ki jih na vesoljski postaji ne bodo več potrebovali. Delo jim gre nekoliko počasneje od rok, kot so pričakovali nadzorniki na Zemlji, zato je možno, da bodo odpravo raketoplana Discovery podaljšali za en dan. Vesoljci naj bi v tem času lažje opravili prenos predmetov v tovorni modul. Dokončna odločitev o podaljšanju odprave sicer še ni sprejeta.

Poveljnik raketoplana James Wetherbee je danes s pomočjo Discoveryjevih raketnih motorjev zvišal orbito Mednarodne vesoljske postaje, saj je obstajala možnost nevarnega srečanja s predmetom, ki sta ga med nedavnim vesoljskim sprehodom izgubila Voss in Helmsova. Člani druge glavne posadke na MVP pa so se s svojimi predhodniki pogovarjali o delo in življenju na vesoljski postaji. Preizkusili pa so tudi enega izmed dveh računalnikov, ki ju bodo v prihodnosti uporabljali za upravljanje kanadske mehanične roke. Ruski poveljnik Jurij Usačov bo povelje nad MVP uradno prevzel ob ločitvi raketoplana Discovery od Mednarodne vesoljske postaje.

Preberite si vesti:

Wetherbee in Kelly v Unityju