16.03.2001 - Discovery bo z Mednarodno vesoljsko postajo združen dan dlje

16.03.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 16.03.2001 ob 13:40

[Rev:1, L]

Ameriški strokovnjaki iz nadzornega središča v Houstonu so se danes odločili, da bo ameriški vesoljski raketoplan Discovery z Mednarodno vesoljsko postajo (MVP) združen en dan dlje kot je bilo načrtovano. O tej možnosti smo na Centralnem Vesolju poročali že včeraj. Tako bodo vesoljci namreč imeli več časa za prenos različnih neuporabnih predmetov in opreme v izpraznjen tovorni modul Leonardo, ki je začasno združen z ameriškim modulom Unity. Leonardo se bo na Zemljo vrnil v tovornem odseku raketoplana, kjer se je nahajal tudi med izstrelitvijo. Discovery, v katerem se bodo poleg raketoplanove stalne posadke na Zemljo vrnili tudi člani prve glavne posadke na MVP, bo po novem na Kennedyjevem vesoljskem središču na Floridi pristal predvidoma v sredo zjutraj.

Danes se je z novinarji iz ZDA in Rusije pogovarjalo tudi vseh deset astronavtov in kozmonavtov, ki trenutno bivajo na Mednarodni vesoljski postaji. William Shepherd, poveljnik prve glavne odprave na MVP, je dejal, da je bilo bivanje na vesoljski postaji uspešno, motil pa ga je le prenatrpan urnik. Jurij Usačov, poveljnik druge glavne odprave na MVP, pa je priznal, da za Williama Shepherda in njegova kolega Jurija Gidzenka in Sergeja Krikaljova pripravljajo presenečenje, o čemer pa ni želel podrobneje govoriti. Na novinarsko vprašanje o usodi ruske vesoljske postaje Mir je Usačov dejal, da bodo uničenje Mira, na katerem je bival tudi sam, na krovu nove Mednarodne vesoljske postaje zagotovo obeležili na poseben način.

James Wetherbee, poveljnik odprave STS-102, je danes še drugič vklopil Discoveryjeve raketne motorje in zvišal orbito MVP, ki sedaj obkroža naš na planet na višini približno 381 kilometrov. Predstavnik ameriške vesoljske agencije NASA pa je sporočil, da sta tako Discovery kot Mednarodna vesoljska postaja v odličnem stanju in da Zemljo obkrožita vsakih 92 minut.

Preberite si vesti:

Nadzorno središče v Houstonu