19.03.2001 - Tito ostal pred vrati Johnsonovega vesoljskega središča

19.03. in 20.03.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 20.03.2001 ob 18:30

[Rev:1, L]

Ruska kozmonavta Talgat Musabajev in Jurij Baturin, člana posadke Sojuza TM-32, sta v Johnsonovem vesoljskem središču (JSC) v Houstonu danes pričela s pripravami za polet na Mednarodno vesoljsko postajo, čeprav Američan Dennis Tito tudi danes ni dobil dovoljenja za udeležitev omenjenih priprav. Kozmonavta, ki sta včeraj zavrnila udeležbo na pripravah brez Tita, ki je tretji član posadke, sta se danes priprav udeležila po navodilu ruske vesoljske agencije Rosaviakosmos. Strokovnjaki ruske agencije so namreč še vedno trdno odločeni, da bodo Američana na MVP izstrelili kot prvega vesoljskega turista, in to predvidoma 30. aprila letos. Ruski vesoljci se bodo že 24. marca vrnili v Moskvo, kjer bo Dennis Tito s pomočjo računalniške simulacije ameriškega dela MVP nadomestil priprave v Houstonu, je dejal predstavnik Rosaviakosmosa.

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 19.03.2001 ob 23:45

Ameriški vesoljski turist Dennis Tito, ki naj bi 30. aprila letos v ruski vesoljski ladji poletel na Mednarodno vesoljsko postajo (MVP), je danes ostal pred zaprtimi vrati ameriškega Johnsonovega vesoljskega središča (JSC) v Houstonu. Tito je tja prispel skupaj z ostalima dvema članoma posadke Sojuza TM-32, poveljnikom Talgatom Musabajevom in ladijskim inženirjem Jurijem Baturinom. V omenjenem vesoljskem središču je posadka Sojuza TM-32 danes nameravala začeti z enotedenskimi pripravami za polet na MVP. Tito se je za polet sicer že nekaj mesecev pripravljal v ruskem Centru za priprave kozmonavtov Jurija A. Gagarina v Zvezdnem mestecu pri Moskvi. Američan naj bi Rusiji za polet na vesoljsko postajo odštel okrog 20 milijonov ameriških dolarjev.

Ko je osebje Johnsonovega vesoljskega središča Dennisu Titu prepovedalo vstop, se iz solidarnosti tudi ruska vesoljca nista udeležila predvidenih priprav. Dejala sta, da se bodo na polet, tako kot do sedaj, pripravljali kot ekipa ali pa sploh ne. Priprav v JSC se naj Tito ne bi smel udeležiti zaradi različnih pravnih vprašanj, ki še niso razrešena. Podrobnejše obrazložitve o vzrokih za nastanek tega (mednarodnega) incidenta pa ameriška vesoljska agencija NASA še ni sporočila. Znano je, da tako NASA kot tudi evropska vesoljska agencija ESA odkrito nasprotujeta turističnemu poletu na Mednarodno vesoljsko postajo. Rusi pa vztrajajo pri svojem mnenju, da gre za polet na njihovi vesoljski ladji in da se v odločitev ruskih strokovnjakov druge vesoljske agencije nimajo pravice vmešavati.

Preberite si tudi:

Dennis Tito