11.04.2001 - Američan Dennis Tito opravil izpit za polet v vesolje

11.04.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 11.04.2001 ob 11:30

[Rev:2]

Američan Dennis Tito (60) je skupaj z dvema ruskima kozmonavtoma danes uspešno opravil izpit, ki je potreben pred poletom v vesolje. Vesoljci so izpit opravili pred posebno komisijo v Centru za priprave kozmonavtov "Jurij A. Gagarin" v Zvezdnem mestecu pri Moskvi. Omenjen izpit preveri praktično in teoretično znanje kozmonavta pred poletom v vesolje in vsebuje tudi preizkus v simulatorju plovila sojuz TM. Vse kaže, da bo Tito kot prvi vesoljski turist v vesolje poletel 28. aprila v vesoljski ladji Sojuz TM-32, katere poveljnik bo Talgat Musabajev, ladijski inženir pa Jurij Baturin. Dennis Tito je dejal, da ne govori rusko, pozna namreč le nekaj nujnih ruskih tehničnih izrazov, kar pa naj ne bi bilo ovira, saj oba ruska kozmonavta govorita angleško.

Po besedah predstavnika Centra za priprave kozmonavtov bodo vesoljci do 15. aprila počivali, nato pa bodo nadaljevali s pripravami za polet na Mednarodno vesoljsko postajo. Na ruski kozmodrom Bajkonur v Kazahstanu bodo vesoljci odšli predvidoma 23. aprila. Nosilno raketo sojuz U z vesoljsko ladjo Sojuz TM-32, v kateri bodo poleteli v vesolje, pa bodo izstrelili predvidoma 28. aprila. Po besedah poveljnika Musabajeva je Tito polnopraven član posadke in bo med poletom v sojuzu skrbel za telekomunikacijske sisteme. Ruska vesoljska družba RKK Energija je v svojem sporočilu za javnost Američana Dennisa Tita označila za kozmonavta-raziskovalca.

Polet vesoljske ladje Sojuz TM-32 na MVP je potreben zaradi zamenjave Sojuza TM-31, ki je z vesoljsko postajo združen že od novembra lani, ko je z njim na MVP poletela prva glavna posadka. Vesoljsko plovilo vrste sojuz TM je namreč potrebno zamenjati na približno pol leta, zato se bodo Musabajev, Baturin in Tito, po približno tednu dni bivanja na MVP, na Zemljo vrnili v starem Sojuzu TM-31, na vesoljski postaji pa bo ostal novi Sojuz TM-32, ki bo služil kot reševalno plovilo za drugo glavno posadko na MVP. Dennis Tito bo za polet na Mednarodno vesoljsko postajo (MVP) Rusiji odštel okrog 20 milijonov ameriških dolarjev.

Preberite si vesti:

Dennis Tito v skafandru