20.04.2001 - Dennis Tito bo 28. aprila poletel v vesolje

20.04.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 20.04.2001 ob 13:30

[Rev:3]

Za danes napovedana telekonferenca med Jurijem Koptevom, direktorjem ruske vesoljske agencije in njegovim ameriškim kolegom Danielom Goldinom je kot vse kaže ameriška stran odpovedala. Koptev in Goldin sta se nameravala pogovarjati o turističnem poletu Dennisa Tita na Mednarodno vesoljsko postajo (MVP), čemur ameriška vesoljska agencija NASA in ostali partnerji pri projektu MVP namreč nasprotujejo. Rusija pa vztraja pri svojem in bo ameriškega poslovneža izstrelila v vesolje kot člana posadke Sojuza TM-32. Po besedah Pjotra Klimuka, vodje Centra za priprave kozmonavtov "Jurij A. Gagarin" iz Zvezdnega mesteca pri Moskvi, je Dennis Tito po 900 urah treninga pripravljen za polet na vesoljsko postajo. Nosilno raketo sojuz U z vesoljsko ladjo Sojuz TM-32 bodo na kozmodromu Bajkonur izstrelili 28. aprila ob 09:37 po srednjeevropskem času. Kot je dejal Sergej Gorbunov, tiskovni predstavnik ruske vesoljske agencije, bo na krovu vesoljske ladje zagotovo tudi prvi vesoljski turist Dennis Tito.

Po neuradnih podatkih, ki so jih posredovali predstavniki ruske vesoljske agencije Rosaviakosmos, pa naj bi se tudi ameriška vesoljska agencija strinjala, da je Tito zadostno pripravljen za polet v ruski vesoljski ladji sojuz TM. Prav tako naj bi priprave zadostovale tudi za nekajdnevno bivanje v ruskih modulih na MVP. Ali to pomeni, da bo Dennisu Titu vstop v ameriška modula Unity in Destiny prepovedan, pa bomo videli predvidoma 30. aprila, ko se bo Sojuz TM-32 združil z Mednarodno vesoljsko postajo. Predstavnik Nase je sicer še pred nekaj tedni med vrsticami dejal, da Titu vstop v ameriška modula najbrž ne bo preprečen, saj bi to dodatno obremenjevalo drugo glavno posadko na MVP.

Dennis Tito bo za polet na Mednarodno vesoljsko postajo (MVP) Rusiji odštel okrog 20 milijonov ameriških dolarjev. Polet vesoljske ladje Sojuz TM-32 na MVP je potreben zaradi zamenjave Sojuza TM-31, ki je z vesoljsko postajo združen že od novembra lani, ko je z njim na MVP poletela prva glavna posadka. Vesoljsko plovilo vrste sojuz TM je namreč potrebno zamenjati na približno pol leta, zato se bodo Musabajev, Baturin in Tito, po približno tednu dni bivanja na MVP, na Zemljo vrnili v starem Sojuzu TM-31, na vesoljski postaji pa bo ostal novi Sojuz TM-32, ki bo služil kot reševalno plovilo za drugo glavno posadko na MVP.

Forum:

Preberite si vest: