21.04.2001 - Endeavour se je zdruil z Mednarodno vesoljsko postajo

21.04.2001

Pie Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 21.04.2001 ob 16:00

[Rev:0]

Ameriki vesoljski raketoplan Endeavour se je danes ob 15:59 po srednjeevropskem asu uspeno zdruil z Mednarodno vesoljsko postajo (MVP). Zdruitev Endeavourja s spajalnim tunelom PMA2 na amerikem raziskovalnem modulu Destiny je rono vodil poveljnik raketoplana Kent Rominger. Druga glavna posadka na MVP je priblievanje raketoplana opazovala in snemala (glej spodnjo sliko) skozi okenca na modulih Destiny in Zvezda. Amerike in ruske ploe s sonnimi celicami na MVP so bile med zdruevanjem obrnjene vzporedno s smerjo kroenja postaje.

Druga glavna posadka na MVP, ki jo sestavljajo ruski poveljnik Jurij Usaov ter amerika ladijska inenirja James Voss in Susan Helms, med priblievanjem raketoplana ni imela direktne VHF radijske zveze s posadko na Endeavourju. Podatke o poteku zdruevanja in druga sporoila posadke raketoplana so jim zato posredovali strokovnjaki amerikega nadzornega sredia v Houstonu. Zdruitev raketoplana z MVP je bila sicer predvidena e za ob 15:32, vendar se je to dejansko zgodilo slabe pol ure kasneje.

Vesoljski raketoplan je na vesoljsko postajo pripeljal kanadsko mehanino roko Canadarm2 in pa tovorni modul Raffaelo v katerem so razline naprave in zaloge za posadko na MVP. Na raketoplanu Endeavour je ameriko-italijansko-kanadsko-ruska posadka sedmih vesoljcev, od katerih bosta kanadski vesoljec Chris Hadfield in ameriki astronavt Scott Parazynski e jutri izvedla prvi vesoljski sprehod med odpravo STS-100. Na zunanjost modula Destiny bosta namre pritrdila mehanino roko Canadarm2.

100-namvp.jpg (9231 bytes)